تصور کنید که کارت ویزیتی دریافت می کنید و نام برند با فونت Bold و نامناسب بر روی آن باشد، اما اطلاعات تماس روی آن ثبت نشده باشد.
حال بیبینید که چگونه مشتریان را با ارائه ی کارت ویزیت ناقص، گمراه و سرگردان می کنید. اگر مشتری بخواهد با شما در تماس باشد راه حلی وجود ندارد.
ممکن است مضحک به نظر برسد؛ اما مالکان کسب و کارهایی وجود دارند که هزینه زیادی را برای راه اندازی کسب و کارشان و افزایش فروش آن انجام می دهند اما زمانی که نگاهی به وبسایت آن ها می اندازیم اطلاعات مهم از جمله معرفی خدمات یا محصول و همچنین اطلاعات تماس مشاهده نمی شود.
48% کاربران MarginMedia معتقدند که اگر به سایت کسب و کاری در موبایل مراجعه کنند که عملکرد مناسبی ندارد، این احساس به آن ها منتقل می شود که آن کسب و کار اهمیتی به مخاطب و مشتری نمی دهد. علاوه بر آن، 78% کاربران موبایل اعلام کرده اند که به صورت سختگیرانه ای یک کسب وکار را بر اساس طراحی سایت آن قضاوت می کنند و این ارزیابی تنها 5 ثانیه زمان می برد.
وب سایت شما کارت ویزیت آنلاین شماست، دریچه ای است به سوی معرفی کسب و کار و جذب مشتریان وفادار که برند شما را دوست دارند و آن را به دیگران توصیه می کنند. اگر وب سایت شما در ارتباط با مشتریان نتواند رضایت آن ها را جلب کند، وب سایت شما همانند کارت ویزیتی خواهد بود که اطلاعات تماس روی آن نباشد و در واقع مردم تصور می کنند که شما به آن ها اهمیتی نمی دهید.
در این جا 5 راهکار برای سایتی که به دنبال مخاطبان هدف مناسب است و قصد فروش به آن ها دارد را بررسی می کنیم:
امروزه تعداد زیادی از خریداران پیش از خرید در وب سایت های آنلاین به دنبال محصول یا خدمات خود می گردند و سپس به صورت حضوری به محل فروشگاه مراجعه می کنند.
در واقع، 67% کاربران ترجیح می دهند خرید را از طریق گوشی های هوشمند و از سایت هایی انجام دهند که در موبایل به خوبی نمایش داده می شوند.
مشتریان پیش از خرید به صورت حضوری به صورت آنلاین به دنبال کالاهای موجود و مقایسه ی قیمت آن ها هستند. اگر به دنبال رقابت و ترغیب مشتری برای خرید هستید، داشتن فروشگاه آنلاین بخشی ضروری برای جذب مشتریان بالقوه و ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان وفادار است.
به منظور نفوذ در بازار شبکه های اجتماعی، کسب و کار شما باید تعامل مناسب در این شبکه ها داشته باشد. مشتریان باید به راحتی بتوانند در شبکه های اجتماعی دنبال کننده شما بشوند و شما می توانید با ارائه محتوای دقیق و سرگرم کننده از صنعت فعالیت تان مخاطبین را به محتوای تولید شده علاقه مند کنید.
شبکه های اجتماعی ابزار تبلیغاتی رایگان کسب و کار شما هستند. اطلاعات و تجربیات خود را با دنبال کنندگان به اشتراک بگذارید و آن ها را تشویق کنید که همین کار را انجام دهند. هر چقدر محتوای با ارزش بیشتری به اشتراک بگذارید، در نظر مخاطبانتان با ارزش تر جلوه خواهید کرد.
محتوای با کیفیت و مرتبط بخشی حیاتی در وب سایت شماست که باعث به روز بودن سایت و توجه بیشتر مشتریان می شود. البته توجه داشته باشید که به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی خیلی مهم است. چه محتوای مناسبتی باشد، چه اطلاعات مرتبط با صنعت فعالیت تان و یا حتی عکس های انگیزشی، همواره مطالب را به روز کنید. این گونه مردم شما را به خاطر می سپارند.
اما محتوای با کیفیت صرفاً برای شبکه های اجتماعی نیست. شما می توانید انواع مختلف محتوا (مانند پادکست، وبلاگ یا ویدئو را در وب سایت تان انتشار دهید و جزئیات بیشتری را در اختیار مخاطبین قرار دهید)
راجع به محصولاتی که به زودی ارائه می شوند، توضیح دهید. راجع به مزایای محصولات تان و راهکارهای مناسبی که ارائه می دهید بحث کنید. رویدادهایی که برگزار می کنید را اطلاع رسانی کنید. همواره مخاطبین را تشویق کنید که در نشر یا نظر دادن برای محتوای شما شریک شوند.
مطالعات جدید Hubspot نشان می دهد، 57% کسب و کارهایی که وبلاگ دارند، از طریق آن مشتری جذب می کنند و 81% معتقدند که وبلاگ بخش مهمی از کسب و کار آنهاست.
آمارها نشان می دهد که بررسی ها و بازخوردهایی که کاربران از محصولات ارائه می کنند برای 63% از مشتریان فاکتور مهمی برای تصمیم گیری خرید محصول یا خدمات است. مشتریان معمولاً نظرات دیگر کاربران را می خوانند.
برخی از کسب وکارها مانند Yelp اعلام کرده اند که وابستگی بسیار زیادی به بررسی های آنلاین دارند، این بررسی ها در سایت های دیگر نیز قرار می گیرد که به فروش بیشتر محصول کمک می کند. برای آن که فروش مناسبی داشته باشید، در دیگر سایت ها که بررسی محصول شما را قرار می دهند؛ شرکت کنید و به نظرات و فیدبک های مخاطبین پاسخ مناسب دهید.
وب سایت هایی که جذاب باشند، مخاطب را تشویق به فعالیت بیشتر می کنند. سایت خود را زیبا طراحی کنید و در عین حال تمام تلاش خود را بکنید تا استفاده از آن ساده باشد. از قرار دادن منوهای پیچیده و ساخت صفحاتی که مشتری را دچار گمراهی می کند خودداری کنید.
پس طراحی سایت خود را به شرکتی حرفه ای بسپارید و در صورت امکان با شرکتی کار کنید که در طراحی سایت صنعت شما نیز فعالیت می کند. از طراح سایت تان بخواهید برنامه و نقشه سایت را مشخص کند و به شما نشان دهد هر کاربر از هر صفحه به چه صفحاتی دسترسی دارد.
با استفاده از این 5 راهکار، وب سایت تان کاربر و مشتری بیشتری را جذب می کند. پس همانند ارائه کارت ویزیت تان به مخاطبان، حتماً حتماً توجه کنید که اطلاعات کامل کسب و کارتان را به در فضای مجازی با احتمال دیده شدن بیشتر، ارائه می دهید.
منبع: سپیدار