7 فروشگاه MarketPlace در ایران، جستجو و مقایسه کالا

  • شنبه 08/خرداد/1400
7 فروشگاه MarketPlace در ایران، جستجو و مقایسه کالا

مارکت پلیس بستری است برای تولیدکننده و یا تامین کنندگان کالا که اجناس خود را در یک فروشگاه بزرگ به معرض نمایش قرار دهند، چیزی شبیه به بازارچه ‎های سنتی در دنیای واقعی. بنابراین مارکت پلیس خود صاحب اجناس نیست بلکه بستری را فراهم می‎کند که تولید کنندگان بتوانند در یک فضای فروشگاهی، کالاهای خود را به فروش برسانند و درصدی از فروش را به مدیر مارکت پلیس بدهند.

در این حالت اداره کننده ی یک مارکت پلیس نیازی به موجود داشتن اجناس در انبار خود ندارد، بلکه تجارت در این فضا از طریق نمایش موجودی سایر فروشندگان و تسهیل امکان خرید آن ها توسط مشتریان جریان می یابد. بدیهی است در این حالت امکان خرید کاربر از چندین تامین کننده ی متفاوت به راحتی انجام می گیرد.

اکثر مردم تصور می کنند که مارکت پلیس های آنلاین و وب سایت های تجارت الکترونیکی تقریبا یک معنا می دهند.

در مارکت پلیس ها صاحب وب سایت به فروشندگان شخص سوم اجازه می دهد تا در این بستر به فروش کالا یا خدمات خود بپردازند و مستقیما از مشتری فاکتور بگیرند. در واقع فروشندگان مختلف می توانند محصولات خود را با کمک یک واسطه ی ارتباطی آنلاین، به مشتریان عرضه کنند. مالک مارکت پلیس، مالک موجودی کالا نیست. همچنین او کالای مشتری را فاکتور نمی کند.

برعکس، وب سایت های تجارت الکترونیکی یک فروشگاه آنلاین با برندی مشخص یا فروشگاه اینترنتی ارائه دهنده ی برندهای مختلف هستند. در هر دوی آن ها، موجودی کالا فقط متعلق به صاحب وب سایت است. صاحب وب سایت همچنین کالای مشتری را فاکتور کرده و مالیات ارزش افزوده را پرداخت می کند. به وب سایت تجارت الکترونیکی، وب سایت تک فروشنده نیز گفته می شود.

به عبارت دیگر، یک مارکت پلیس ممکن است یک وب سایت تجارت الکترونیکی باشد. برای مثال دیجی کالا همانطور که یک وب سایت تجارت الکترونیکی است اما از سال 1396 به عنوان یکی از مارکت پلیس های ایرانی، بستری را برای فروشندگان شخص سوم، فراهم کرده است.

از طرف دیگر، همه ی وب سایت های تجارت الکترونیکی، مارکت پلیس نیستند، زیرا فقط به فروش کالا و خدمات کسب و کار خود پرداخته اند.

بیشتر بدانید: مزایا و معایب فروشگاه ساز ها و معرفی 4 فروشگاه ساز حرفه ای

کسی که مارکت پلیس راه اندازی می کند، از انبار کردن محصولات و دغدغه فروش آن ها بی نیاز می شود. این دغدغه متعلق به آن دسته از کسانی است که می خواهند محصولات خود را در این بازار آنلاین عرضه کنند و آن را به فروش برسانند. پس صاحبان بازار آنلاین هیچ دغدغه ای در مورد فروش رفتن یا نرفتن یا انبار کردن محصولات ندارند. اما به اتوماسیون یا خودکار سازی فرایندهای فروش نیازمندند.

معمولاً اصلی ترین منبع درآمد یک مارکت پلیس دریافت کمیسیون از فروش است برای تحقق این هدف لازم است که ماشینی سازی و خودکارسازی بزرگی در پس کسب و کار شما وجود داشته باشد.

چنین مارکت پلیس هایی باید یک وب سایت هایی قدرتمندی را داشته باشند که امنیت خرید و فروش هر دو طرف را تامین می کند. پنل های کاربری حرفه ای را برای تامین کنندگان و مشتریان طراحی کنند تا همه ی اطلاعات لحظه ای و دوره ای(میزان فروش، موجودی قابل برداشت، سیستم پشتیبانی، تیکتینگ، تراکنش های مالی، نظرات مشتریان و…) را نمایش دهد.​

فروشگاه اینترنتی زنبیل

1- فروشگاه اینترنتی زنبیل

در سال 90 اولین گام اجرایی در مسیر راه اندازی فروشگاه اینترنتی زنبیل برداشته شد. از مهمترین نقاط قوت این مجموعه در کنار هم قرار گرفتن تیمی با تجربه، شناخته شده و خبره در حوزه IT و تیمی برجسته در حوزه اقتصادی و مارکتینگ بود. این تیم پس از راه اندازی شرکت و در یک بازه زمانی تقریبا دو ساله وب سایت فروشگاه اینترنتی زنبیل را در خرداد سال 92 راه اندازی نمود.

استراتژی مدیران زنبیل از همان ابتدا خلق بیشترین مزیت برای مشتریان و تامین رضایت حداکثری آن ها بود. آن ها موفقیت خود را صرفا در گرو رضایت مشتریان خود می دانستند، زیرا آگاه بودند که در دنیای کنونی و با وسایل ارتباطی پیشرفته و گسترش شبکه های اجتماعی، رضایت مشتریان تنها برگ برنده آن ها خواهد بود و لذا سعی نمودند بجای صرف بودجه های کلان برای تبلیغات، تمرکز و بودجه خود را صرف تامین حداکثر رضایت مشتریان کنند.

عرضه محصولات با کمترین قیمت و با کمترین حاشیه سود، عرضه محصولات مختلف با تنوع بالا در برندها، عرضه محصولات برندهای معتبر و شناخته شده با گارانتی های اصلی، ارسال سریع حتی در مورد کالاهای حجیم (نظیر یخچال های ساید بای ساید)، راه اندازی یک وب سایت با امکانات فنی کامل و کاربرپسند برای سهولت استفاده توسط مشتریان، روش های ارسال متعدد برای انتخاب توسط مشتریان، سیستم هوشمند پیگیری سفارشات در کنار سایر امکانات منحصر به فردی که برای تامین رضایت مشتریان به مرور زمان توسط این فروشگاه ارائه خواهد شد، نشان دهنده رویکرد جدیدی در بین فروشگاه های اینترنتی می باشد.

لوازم خانگی، تهویه مطبوع، لوازم دیجیتال، آرایشی و بهداشتی، پزشکی و سلامت، تجهیزات ورزشی، ساعت و اکسسوری، سیسمونی نوزاد، مبلمان، هنر و موسیقی از دسته بندی های این فروشگاه است.

فروشگاه اکالا

2- فروشگاه اُکالا

اُکالا به منظور تسهیل امر خرید برای شهروندان، صرفه جویی در زمان و در نهایت کاهش حمل و نقل های درون شهری، با ارائه کالاهایی با کیفیت بالا و همچنین قیمتی کاملا مناسب و رقابتی در سال 1396 شروع به فعالیت نمود.

ارسال سریع و پرداخت آسان

اُکالا گروه های مختلف کالاهای مصرفی را عرضه می نماید. همواره از اولویت های اُکالا ارائه محصولات با تخفیف بیشتر و با کیفیت بالاتر است.

اپلیکیشن های موبایل

اُکالا تلاش نموده است جهت سهوولت در امر ارسال نسخه اولیه اپلیکیشن موبایل خود را ویژه پیک ها عرضه نماید. و همچنین نسخه ویژه مشتریان در دست طراحی می باشد.

تمرکز محصولات اکالا مواد غذایی، نوشیدنی و دمنوش ها، خواربار، آرایشی بهداشتی، میوه و سبزیجات، ابزار و ملزومات، لوازم التحریر و اداری، مادر و کودک، پوشاک می باشد.

آنلاین کالا

3- آنلاین کالا

کالاهایی که در فروشگاه اینترنتی آنلاین کالا عرضه می گردند، شامل انواع لوازم خانه و آشپزخانه، کالاهای دیجیتال، محصولات بهداشتی و آرایشی، نوشت افزار و لوازم التحریر، ابزارآلات، لوازم ورزشی، صنایع دستی و وسایل هنری، سیسمونی و لوازم کودک و کالاهای خوراکی و سوپرمارکتی می باشد. همچنین تنوع و تعداد کالاهای قابل عرضه در این فروشگاه اینترنتی، هر روز در حال افزایش بوده و در تلاشیم تا رضایت مشتریان را از طریق در اختیار قرار دادن گستره وسیعی از گزینه های خرید جلب نماییم.

در فروشگاه اینترنتی آنلاین کالا از یکسو با تعدد برندهای معتبر در سایت، بازه های قیمتی متفاوت و کیفیت های متنوع برای هر دسته محصولات سبب گردیده مشتریان حق انتخاب شایسته ای داشته باشند و از سوی دیگر با در اختیار گذاشتن جزئیات کامل در مورد تمامی محصولات و تصاویر آن ها سعی نموده تا مشتریان را با اطمینان به سوی انتخاب صحیح محصول مورد نیاز رهنمون سازد.

استراتژی آنلاین کالا، تامین رضایت مشتریان از طریق ارائه بهترین قیمت ها و ارسال سریع و آسان می باشد. آنلاین کالا چت آنلاین و همینطور پاسخگویی تلفنی نیز دارد.

فروشگاه سیم خان - سیمکارت

4- سیم خان چیست؟

اگر قصد خرید سیم کارت دارید و رفتن به مراکز فروش، دفتر نمایندگی، دفتر پیشخوان دولت و... برای شما وقت گیر است و یا از آن دسته افراد مشکل پسندی هستید که دوست دارید سیم کارت دلخواه خود را از میان طیف گسترده و متنوعی از سیم کارت ها انتخاب نمایید، اگر قصد فروش سیم کارت خود را دارید، اگر صاحب کسب و کار هستید (نمایندگی همراه اول، ایرانسل، رایتل و...) و به دنبال بستری برای فروش بیشتر می گردید و یا حتی اگر فاقد سرمایه مناسب برای خرید و فروش سیم کارت در دفتر خود هستید ما به شما سامانه سیم خانرا پیشنهاد می دهیم.

سیم خان پلتفرم اختصاصی در حوزه خرید و فروش سیم کارت است که بر پایه مدل های کسب و کار b2b، b2c، c2b و c2c پیاده سازی شده است.
از آنجایی که سیم کارت محصولی است که می تواند هم به صورت فیزیکی و هم دیجیتال (الکترونیک) خرید و فروش شود، لذا در این سامانه افراد می توانند سیم کارت های خود را به صورت غیر آنلاین و فروشگاه ها هم به صورت آنلاین و هم غیر آنلاین آگهی نمایند. سیم خان با در اختیار گذاردن بستر مناسب برای افراد عادی و فروشگاه ها (اعم از افراد حقیقی و حقوقی) به کاربران خود اجازه می دهد در این سامانه با هدف خرید و فروش سیم کارت بین یکدیگر به ثبت آگهی سیم کارت های خود بپردازند.

فروشگاه اینترنتی تیمچه

5- تیمچه

پاییز سال 99 کرکرهفروشگاه اینترنتی تیمچه را بالا بردیم. تیمچه متولد شد تا هر چیزی را که می خواهید، با دستی باز از میان تنوع کالاها انتخاب کنید و با چند کلیک بخرید؛ امن تر، ساده تر، کم هزینه تر. کالای دیجیتال، خانه و آشپزخانه، خودرو، ابزار، باغبانی، لوازم التحریر، کتاب و هنر، آرایشی و سلامت، خواروبار، اسباب بازی، کودک و نوزاد، ورزش، سفر، کمپینگ، طلا، مد و پوشاک دسته بندی های تیمچه هستند.
ما از سال ها قبل با شما آشنا بودیم؛ از همان وقتی که با لندو آمدیم و با سرمایه اعتماد شما، به عنوان اولین و بزرگ ترین استارتاپ حوزه خرید اقساطی کشور شناخته شدیم.
در سال ششم فعالیت لندو خواستیم کاری بزرگ تر کنیم و قدمی جدید برداریم. آستین ها را بالا زدیم و مجموعه ای از ده ها هزار کالا را در تیمچه گرد هم آوردیم و با نام تجاری «نوین تجارت مجازی آریا» و شماره ثبت 538965 کار را شروع کردیم. حالا دست در دست فروشندگانی از سراسر کشور، برای هر سلیقه و بودجه ای کالاهای متنوعی عرضه کرده ایم؛ از کالاهای دیجیتال و لوازم خانگی گرفته تا گروه کالاهای آرایشی و بهداشتی و حتی کالاهای سوپرمارکتی.
شرکت «تجارت الکترونیکی ارتباط فردا» سهام دار و سرمایه گذار هر دو مجموعه لندو و تیمچه است و ما تصمیم داریم در ادامه این مسیر، قدم های محکم تری برداریم.

  • ما خریدهای کوچک و بزرگ شما را در سراسر کشور رایگان به دستتان می رسانیم.
  • برای هر کالایی که می خرید، ده روز ضمانت بازگشت داریم و تا وقتی که مطمئن شویم تجربه خرید رضایت بخشی داشتید، پشتیبان شما هستیم.
  • برای ما مهم است اگر به دنبال کالای اصل هستید، در تیمچه آن را پیدا کنید. کالاهای اصل را برای شما نشان کرده ایم و اصالتشان را تضمین می کنیم.
  • ما اولین بار شما را با لندو شناختیم و به همین خاطر، خرید اقساطی بدون نیاز به ضامن و چک را در تیمچه هم برایتان ممکن کرده ایم.

مدل تجاری ما در تیمچه، Marketplace یا بازارگاه است و این یعنی هر کسی که کالایی برای عرضه داشته باشد، می تواند حجره ای در تیمچه و ویترینی برای عرضه کالاهای خود داشته باشد. این طور است که با تنوع فروشندگان، هدف بزرگ توسعه یک بازار رقابتی سالم را دنبال می کنیم تا هم مشتریان و هم فروشندگان از حضورشان در تیمچه نهایت بهره مندی را داشته باشند.

ایمالز

6- ایمالز، مرجع جستجو کالا

ایمالز جستجو گر کالا و فروشگاه اینترنتی است که خریداران را به فروشندگان متصل می کند و فرایند خرید را تسهیل می نماید و با به وجود آوردن یک فضای رقابتی باعث تعدیل قیمت ها می شود در نتیجه خریدار کالا ها را با قیمت ارزان تر خریداری کرده و همچنین تمام انتخاب های خود را در یکجا مشاهده می کند و این امر باعث خرید بهتر و ارزانتر و آگاهی از قیمت واقعی اجناس می شود.

لازم به ذکر است که ایمالز فروشگاه اینترنتی نمی باشد و هیچگونه دخالتی در کارکرد فروشگاه ها نداشته و تنها یک مرجع برای جستجو، مقایسه و معرفی کالا و فروشگاه های اینترنتی می باشد در واقع ایمالز مشابه گوگل یا یک موتور جستجو برای فروشگاه های اینترنتی و خرید است که به کاربر کمک می کند کالا را با بهترین قیمت خریداری کند اما در نهایت خرید از ایمالز انجام نمی شود و خریدار برای خرید از وب سایت فروشنده کالا خرید خود را انجام می دهد و ایمالز هیچگونه دخالتی در عملیات خرید کاربر ندارد.

تمامی حقوق ایمالز برای شرکت الفبای نگاه نوین محفوظ است.

ترب جستجو کالا

7- ترب، مرجع جستجو

موتور جستجوی خرید ترب از سال 1393 شمسی با هدف ارائه و مقایسه شفاف قیمت ها توسط تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف راه اندازی شد. سال 1395 شرکت فن گستران پیشرو بازار (مسئولیت محدود) برای اداره ی کارهای این سرویس ثبت شد و در حال حاضر همه ی حقوق این سرویس متعلق به شرکت «فن گستران پیشرو بازار» است. مهم ترین فعالیت این شرکت توسعه ی موتور جستجوی خرید ترب است. این موتور جستجوی بالغ بر میلیون ها محصول از 1500 فروشگاه معتبر اینترنتی ایرانی را جمع اوری کرده است تا به کاربران کمک کند در کمترین زمان بهترین قیمت را بین فروشگاه های مختلف پیدا کنند. همچنین به فروشگاه های اینترنتی معتبر کمک می کند تا بدون نیاز به دانش فنی بتوانند به گستره ی بزرگی از کاربران اینترنتی دسترسی پیدا کنند.

روش های استفاده از سرویس ترب:

  • نصب اپلیکیشن اندروید ترب از کافه بازار
  • نصب اپلیکیشن اندروید ترب از مایکت
  • نصب اپلیکیشن اندروید ترب از گوگل پلی
  • استفاده از نسخه وب ترب (بهینه شده برای موبایل و دسکتاپ)

درست است که نیاز به انبارداری فیزیکی در بعضی مارکت پلیس ها ندارید اما لازم است دسته بندی ها و شناخت کافی بر محصولات مورد نظر خود داشته باشید. برخی از فروشگاه های اینترنتی بعد از موفقیت در یک زمینه و تامین مناسب محصول، برای پیشرفته شدن کسب و کار خود به مارکت پلیس شدن روی می آورند. باید توجه کنید که نظارت بر ارسال کالای سالم و با اصالت کار مهمی بوده و اعتبار شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

برای طراحی، ساخت و پیاده سازی مارکت پلس Market Place خود به همراه انبارداری و درخواست کالا می توانید با دات نرم افزار در تماس باشید.
درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید