معرفی انواع درگاه های پرداخت اینترنتی IPG

  • دوشنبه 17/آبان/1400
معرفی انواع درگاه های پرداخت اینترنتی IPG
درگاه پرداخت یکی از روش های ساده و مؤثر پرداخت الکترونیکی است. امنیت قابل تأمین روی این بستر ارتباطی و سرعت بالا دو ویژگی اصلی این روش پرداخت است.

امروزه خرید اینترنتی جزئی از فعالیت های هرروزه بسیاری از ما شده است، زیرا در دنیای پر مشغله امروز افراد زمان و فرصت کمتری جهت خریدهای خود دارند. ازین رو می توانند با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی، محصول یا خدمت موردنظر را انتخاب و تهیه کنند و مبلغ را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

بسیاری از مشتریان انبار آنلاین دارای فروشگاه اینترنتی هستند و این مطلب می تواند برای آن ها و باقی کسب و کارهایی که سایت فروشی در بستر اینترنت دارند، مفید باشد تا به راحتی پول را از مشتری خود دریافت کنند.

زمانی که شما کسب و کار خود را در قالب یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید یکی از لازمه های سایت فروشگاهی شما، درگاه پرداخت اینترنتی است. هنگامی که خرید باید از طریق سایت انجام شود،داشتن درگاه پرداخت اینترنتی ضروری است. بعد از گرفتن درگاه اینترنتی، پرداخت آنلاین برای کاربران و مشتریان سایت شما فراهم می شود و نیاز به طی کردن روش سنتی برای پرداخت کردن هزینه ها را نخواهند داشت.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

عبارت "Internet Payment Gateway" معادل فارسی آن درگاه پرداخت اینترنتی است.
درگاه پرداخت اینترنتی، سرویس ارائه خدمات پرداخت برای کسب وکارها است که در بستر اینترنت عمل می کند و پرداخت و دریافت وجه را از طریق اینترنت ممکن می سازد. یک طرف این درگاه، پذیرنده ای (حقیقی یا حقوقی) است که درگاه به حساب بانکی او مرتبط است و مبالغ پرداخت شده به حساب وی واریز می شود و طرف دیگر درگاه، مشتریانی هستند که در ازای محصولات یا خدماتی که پذیرنده ارائه می دهد مبلغی پرداخت می کنند.

انواع درگاه پرداخت بانکی در ایران

  • درگاه های پرداخت PSP
  • درگاه های پرداخت واسط (در مقاله های بعدی)

درگاه های پرداخت PSP

این شرکت ها به صورت رسمی اجازه ارائه درگاه اینترنتی دارند. در واقع گروه درگاه پرداخت واسط، زیر مجموعه این شرکت ها هستند و هر پرداخت اینترنتی که انجام می شود باید توسط درگاه یکی از این شرکت ها انجام شود.

اگرشما بخواهید به صورت مستقیم از این شرکتها درگاه اینترنتی بگیرید نیازمند ارایه چندین سند از جمله نماد الکترونیک است.دریافت نماد الکترونیک دارای مراحل اداری و بررسی سایت است که ممکن است برای برخی کاربران طولانی و خارج از حوصله باشد. این نوع درگاه به این شکل تعریف می شود که کاربر بعد از تکمیل خرید خود بدون هیچ تامل و تاخیری، بلافاصله برای انجام تراکنش، به صفحه پرداخت بانک مورد نظر خودش که قبلا در پنل انتخاب کرده هدایت می شود.

بیشتر بدانید:سیر تا پیاز نماد اعتماد الکترونیکی Enamad

اسامی شرکت های PSP:

شرکت های PSPدر ایران در حال حاضر ​7 مورد هستند که عبارت هستند از:

  1. شرکت کارت اعتباری ایران کیش
  2. شرکت به پرداخت ملت
  3. شرکت آسان پرداخت پرشین
  4. شرکت پرداخت الکترونیک سامان
  5. شرکت خدمات نوین داده ورزی سداد
  6. شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد
  7. شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

شرایط دریافت درگاه پرداخت مستقیم از سوی بانک

برای دریافت درگاه پرداخت آنلاین مستقیم بدون کارمزد باید یکسری قوانین و مقررات را طی کنید که از طرف سازمان صنعت و معدن ارائه شده است، برای دریافت اینگونه درگاه ها باید به بانک مورد خود مراجعه کنید و مدارک مورد نیاز را به کارشناسان مربوط تحویل دهید، برخی از مدارک مربوطه برای دریافت درگاه آنلاین مستقیم از بانک:

  • دریافت نماد اعتماد الکترونیکی
  • ثبت شرکت
  • بررسی کامل محل کسب و کار با ارسال بسته پستی
  • محل سرور سایت در ایران
  • گواهینامه پرداخت مالیات و دریافت بیمه کارکنان
  • حساب بانکی معتبر برای گردش مالی شرکت
  • ارسال رسمی درخواست در دو نسخه توسط دفاتر ثبت اسناد رسمی​

1.شرکت کارت اعتباری ایران کیش

درگاه ایران کیش

آدرس: میرعماد، خیابان میرعماد، خیابان جنتی (سیزدهم)، پلاک 10، شرکت کارت اعتباری ایران کیش، واحد ارسال مراسلات.

کد پستی: 1587745511

لینک مدارک مورد نیاز:


2. شرکت به پرداخت ملت

درگاه به پرداخت ملت

مدارک به شرح ذیل جهت دریافت درگاه اینترنتی ضروری می باشد.

مشتریان حقیقی

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مالک سایت
  • دارا بودن اسناد تملیکی و یا استیجاری مرتبط با محل فعالیت و یا مجوز های رسمی از مراجع ذیصلاح جهت کسب و کار اینتر​نتی
  • امکان ارائه مجوزهای رسمی از مراجع ذیصلاح جهت کسب و کار اینترنتی

مشتریان حقوقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضا
  • کپی آگهی تأسیس و آخرین تغییرات ​روزنامه رسمی
  • کپی اساسنامه شرکت
  • مشتریان حقیقی و حقوقی

دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک

  • ثبت نام در وب سایت
  • درج نماد اعتماد الکترونیک در وب سایت اعلام شده
  • ثبت نام درگاه پرداخت اینترنتی

نکات مهم

مدارک، حساب و نماد به نام یک شخص باشد.
ادرس سایت و call back میبایست الزاما یکی باشد.

مراحل انعقاد قرارداد با پذیرندگان اینترنتی

مدارک مورد نیاز برای استفاده از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی (ویژه اشخاص حقیقی)

  1. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مالک سایت
  2. دارا بودن اسناد تملیکی و یا استیجاری مرتبط با محل فعالیت و یا مجوزهای رسمی از مراجع ذیصلاح جهت
  3. کسب و کار اینترنتی
  4. امکان ارائه مجوزهای رسمی از مراجع ذیصلاح جهت کسب و کار اینترنتی

مدارک مورد نیاز برای استفاده از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی (ویژه اشخاص حقوقی)

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضا
  2. کپی آگهی تأسیس و آخرین تغییرات شرکت روزنامه رسمی
  3. کپی اساسنامه شرکت

نکات مهم جهت استفاده از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی

  • دارا بودن تارنما (وب سایت) و یا اپلیکیشن آماده جهت فروش اینترنتی کالا یا خدمات
  • دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی
  • دارا بودن مجوزهای شغلی معتبر حقوقی و حقیقی (پروانه کسب و یا جواز کار) مرتبط با فعالیت مورد نظر
  • در اینترنت و نیز اقامتگاه قانونی
  • مدارک، حساب، نماد و قرارداد به نام یک شخص (حقیقی/ حقوقی) باشد.
  • ادرس سایت و call back می بایست الزاما یکی باشد.
  • کد پستی اعلامی با کد پستی سامانه ثبت نام رهگیری مالیاتی یکسان باشد.
  • تطابق زمینه فعالیت سایت، صنف ثبت شده در اینماد و فعالیت های مشخص شده در مجوزهای شغلی

آدرس دفتر مرکزی:
تهران، میدان آرژانتین، خیابان الوند، کوچه ۲۹، پلاک ۳، معاونت توسعه کسب و کار، مدیریت کسب و کار اینترنتی

3. شرکت آسان پرداخت پرشین

درگاه آسان پرداخت(آپ)

  • پذیرنده گرامی آسان پرداخت پیرو تمهیدات اندیشیده شده سازمان امور مالیاتی جهت سهولت شما، دیگر نیازی به انجام مراحل ثبت نام برای دریافت اطلاعات حافظه مالیاتی پایانه فروشگاهی از طریق سایت آسان پرداخت نبوده و صرفا میبایست اقدام به تکمیل پرونده مالیاتی خود از طریق سایت سازمان امور مالیاتی به آدرس tax.gov.ir فرمایید.
  • دستگاه بی سیم جهت فروش ارائه می گردد.
  • حداقل تعداد تراکنش برای دریافت دستگاه کارتخوان ثابت در حال حاضر 100 تراکنش در ماه می باشد.
  • برای تغییر یا افزودن شماره حساب به قسمت پرتال پذیرندگان مراجعه فرمایید.
  • لینک پرداخت جهت فروش اینترنتی ارائه نمی گردد.
  • متقاضیان محترمی که از شرکت آسان پرداخت دستگاه کارتخوان دارند برای درخواست مجدد، با پشتیبان
  • دستگاه تماس حاصل نمایند.
  • لطفا متن الزامات پذیرندگان و اعمال مجرمانه وضع شده از طرف شرکت شاپرک را مطالعه نمایید.

فایل pdfمدارک لازم جهت دریافت دستگاه کارتخوان+ کارت ملی، شناسنامه، جواز کسب،

فرم استشهاد نامه

4. شرکت پرداخت الکترونیک سامان

درگاه الکترونیکی سامان

شرایط مورد نیاز برای استفاده از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی:

  • دارا بودن مجوزهای شغلی معتبر حقوقی و حقیقی (پروانه کسب و یا جواز کار) مرتبط با فعالیت مورد نظر
  • در اینترنت و نیز اقامتگاه قانونی
  • دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی
  • دارا بودن کدرهگیری ثبت نام مالیاتی
  • رعایت قوانین عمومی کشور و قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران
  • عدم منع فعالیت از نظر نظام بانکی کشور
  • دارا بودن وب سایت آماده جهت فروش اینترنتی
  • ارتباط بین زمینه فعالیت سایت و شرح فعالیت های مشخص شده در مجوزهای شغلی
  • یک درصد از مبلغ هر تراکنش تا سقف 4،000 تومان به عنوان کارمزد کسر می گردد

مدارک مورد نیاز برای استفاده از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی (ویژه اشخاص حقوقی):

  1. فرم ثبت نام خدمات پرداخت اینترنتی
  2. اصل قرارداد مهر و امضا شده در دو نسخه
  3. تصویر برابر اصل کارت ملی (رو) و شناسنامه مدیران و مسئولین صاحب امضا (صفحه اول)
  4. تصویر روزنامه رسمی و اگهی تاسیس (دارای شناسه ملی)
  5. آگهی آخرین تغییرات
  6. پروانه کسب یا جواز کار (جهت صنوف پر ریسک)
  7. گواهی امضا برای امضاء کنندگان قرارداد
  8. نماد اعتماد از وزارت صمت
  9. حساب معرفی شده می بایست حقوقی باشد.

نکات ضروری:

  • در خصوص ارایه سرویس به سازمان های خیریه علاوه بر ارایه روزنامه رسمی اخذ مجوز از سازمان بهزیستی و یا سایر مراجع ذی ربط، الزامی است.
  • اعطای درگاه در صورتی با وکالتنامه معتبر امکان پذیر است که متقاضی اعتبار وکالت را از دفترخانه تنظیم کننده اخذ و الزاما این جمله درج شود: حق انعقاد قرارداد با شرکت های ارائه کننده خدمات پرداخت به منظور اخذ خدمات وجه از طریق درگاه های اینترنتی و اتصال آن به هر یک از حساب های موکل جهت واریز وجوه و قبول هر گونه شرط و سپردن هر گونه تعهد به منظور انجام خدمات پرداخت.

مدارک مورد نیاز برای استفاده از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی (ویژه اشخاص حقیقی)

  • فرم ثبت نام خدمات پرداخت اینترنتی
  • اصل قرارداد امضا شده در دو نسخه
  • تصویر برابر اصل کارت ملی (رو) و شناسنامه ( صفحه اول)
  • تصویر برابر اصل اجاره نامه یا سند مالکیت (​فقط اجاره نامه پذیرندگانی که توسط بنگاه معاملات املاک و یا دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده اند مورد تایید می باشد.) در صورت تمدید مجدد در پشت همان سند نیز مورد تایید است به شرط تطابق امضا، اجارنامه باید دارای کد رهگیری باشد، اجاره نامه تاریخ معتبر داشته باشد، عقد صلح در خصوص املاکی که موضوع سرقفلی در آن مورد نظر است مورد قبول می باشد، آدرس ذکر شده در قرارداد می بایست با اجاره نامه و یا سند مالکیت مطابقت داشته باشد، اجاره نامه باید به نام متقاضی باشد).
  • داشتن گواهی امضا (اخذ شده از دفاتر اسناد رسمی)
  • تکمیل فرم تعهد نامه رعایت الزامات استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی سامان (با حضور فرد متقاضی در دفتر مرکزی یا شعب)
  • نماد اعتماد از وزارت صمت

نکات ضروری:

  • اعطای درگاه در صورتی با وکالتنامه معتبر امکان پذیر است که متقاضی اعتبار وکالت را از دفترخانه تنظیم کننده اخذ و الزاما این جمله درج شود: حق انعقاد قرارداد با شرکت های ارائه کننده خدمات پرداخت به منظور اخذ خدمات وجه از طریق درگاه های اینترنتی و اتصال آن به هر یک از حساب های موکل جهت واریز وجوه و قبول هر گونه شرط و سپردن هر گونه تعهد به منظور انجام خدمات پرداخت.

مراحل انعقاد قرارداد با پذیرندگان اینترنتی عبارت است از:

5.شرکت خدمات نوین داده ورزی سداد

درگاه سداد

مدارک لازم برای ثبت درخواست درگاه اینترنتی IPG اشخاص حقیقی

  • شماره حساب بانک ملی
  • نماد اعتماد الکترونیکی
  • سایت اینترنتی (تارگاه)
  • تصویر کارت ملی (پشت و رو)
  • تصویر سند، اجاره نامه، یا قبض دارای کدپستی محل کسب

مدارک لازم برای ثبت درخواست درگاه اینترنتی IPG اشخاص حقوقی

  • شماره حساب بانک ملی
  • نماد اعتماد الکترونیکی
  • سایت اینترنتی (تارگاه)
  • تصویر کارت ملی تمام صاحبان امضا (پشت و رو)
  • تصویر سند، اجاره نامه، یا قبض دارای کدپستی محل کسب
  • تصویر آگهی آخرین تغییرات روزنامه رسمی
  • تصویر آگهی تاسیس

6.شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد

درگاه پرداخت پاسارگاد

مدارک لازم برای ثبت نام اشخاص حقیقی

  • تصویر مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی صاحب حساب.
  • فرم قرارداد امضا شده.
  • سند مالیکت یا اجاره نامه بنام صاحب نماد یا بستگان درجه یک.
  • دارابودن حساب در یکی از بانکهای عضو شبکه شتاب.
  • دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی.
  • دارا بودن کد رهگیری مالیاتی.

مدارک لازم برای ثبت نام اشخاص حقوقی

  • تصویر آگهی تأسیس یا آگهی آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی ثبت شرکت ها.
  • تصویر کارت ملی به نام متقاضی و صاحبان امضا.
  • دارا بودن حساب بنام شرکت و یا یکی از صاحبین امضاء در یکی از بانکهای عضو شبکه شتاب.
  • دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی.
  • دانلود قرارداد از ایمیل اعلامی هنگام ثبت نام و تکمیل آن به مهر و امضای کلیه صاحبین امضا.
  • دارا بودن کد رهگیری مالیاتی.

7.شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

درگا پرداخت پارسیان

متقاضی گرامی خواهشمند است به منظور ثبت نام جهت اخذ درگاه اینترنتی پارسیان فرم قرارداد را دانلود نموده و پس از تکمیل به همراه مدارک مورد نیاز به آدرس ایمیل ipg@pec.ir ارسال نمائید. در صورت تایید مدارک درگاه شما در اسرع وقت فعال شده و مستندات مورد نیاز برای راه اندازی درگاه به ایمیل شما ارسال خواهد شد. (راهنما)

حرف آخر

بهتر است در زمان های پایانی طراحی و پیاده سازی وبسایت خود، امور مربوط به اینماد و درگاه اینترنتی خود را پیگیری و درخواست دهید. چرا که امور اداری مربوطه زمان بر بوده و بخش اصلی سایت شما و خرید انجام نخواهد شد.

درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید