چرا به فروشگاه اینترنتی نیاز داریم؟

  • پنجشنبه 23/دی/1400
چرا به فروشگاه اینترنتی نیاز داریم؟

بیشتر مردم گمان می کنند که فروشگاه های آنلاینِ معروف و یا کسب وکارهای اینترنتی بزرگ که اکنون درآمد و شهرت بسیار بالایی دارند (چه ایرانی و چه خارجی) یک شبه، در مدت کوتاهی توسط صاحبان آن ها به این موقعیت فعلی شان رسیده اند درصورتی که چنین تفکری کاملاً اشتباه است.

اگرچه یک تجارت به کیفیت محصولات بالای خود برند را به مشتریان نشان می دهد اما نیاز به پیشرفت و رشدی دارد که با راه اندازی فروشگاه اینترنتی احتمال دستیابی به آن میسر می شود.​

مزایا داشتن یک وب سایت عبارتند از:

  • 24 ساعت شبانه روز 7 رو زهفته
  • خدماتی که مورد نیاز مشتری است را میتوان با انعطاف بیشتر انجام داد
  • صرفه جویی در هزینه ها وهزینه کمتر و درآمد بیشتر
  • حرفه ای شدن در دنیای دیجیتال
  • تحویل سریع تر محصولات
  • فرصت کارآفرینی در هر گوشه از جهان
  • رقابت با کسب و کارهای دیگر
  • همه از اینترنت استفاده می کنند!

اگر فروشگاه فیزیکی شما در زمانی که مشتری درخواست خدمات دارد، مثلا 12 شب!، بسته باشد، مسلما یک مشتری را از دست خواهید داد. با داشتن یک فروشگاه اینترنتی می توانید خدمات خود را بصورت 24 ساعته ارائه دهید.

یک فروشگاه واقعی اگر در بهترین نقطه شهر نیز قرار بگیرد، اجناس درون مغازه خود را تنها می تواند به افرادی که آن شهر زندگی می کنند به فروش برساند. اما یک فروشگاه اینترنتی می تواند فروش بیشتر و وسیع تری را تجربه کند.

می تواند به تمامی افراد یک کشور یا حتی فراتر فروش داشت باشد.

در نتیجه قطعا می تواند توسعه سریع تر و در نهایت درآمد بالاتری را داشته باشد.

در واقع به طور قطع داشتن یک فروشگاه اینترنتی می تواند روی فروش و توسعه و رشد کسب و کار شما تاثیر بسیار زیادی را داشته باشد.

شما می توانید بدون هیچ محدودیتی تنوع بسیار زیادی را با کمترین هزینه داشته باشید. چرا که شما دیگر نیازی به افزایش تعداد کارکنان یا متراژ فروشگاه خود ندارید و تنها باید محصولات را وارد فروشگاه اینترنتی خود کنید. سپس توضیحات و ویژگی های هر یک از آن ها را تعریف نمایید تا مشتریان بتوانند بیشترین تنوع ممکن را در مقابل خود ببینند.

امروز بهترین روز برای شروعی طوفانی است. در دنیایی که رشد فناوری با سرعت نور حرکت می کند، همه افراد بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و حتی شرایط مالی نیاز به برقراری ارتباط با یکدیگر دارند. یکی از بهترین اتفاقات دنیای دیجیتال این است که شما می توانید مهارت های خود را با کمترین سرمایه در اختیار دیگران قرار دهید و از آن ها کسب درآمد کنید.

کسب و کارهای دیجیتال شامل:

  • یک وب سایت
  • یک پلتفرم تجارت الکترونیک
  • یک صفحه اجتماعی
  • و یا ترکیبی از این 3 مورد

حتی اگر در نظر داشته باشید که نوع کسب و کار شما به صورت سنتی است، تمامی مشتریان بالقوه شما احتیاج دارند که به صورت آنلاین با جزئیات روند کاری شما آشنا شوند.
مشتریان ممکن است مایل باشند به جای مصاحبه حضوری با شمال به وب سایت شما مراجعه کنند و اطلاعات دقیقی از محصولات و خدمات شما را بدست آورند.
همچنین ممکن است مایل باشند آدرس، ایمیل و شماره تماس های شما را در سایر تبلیغات برندتان مشاهده کنند.

اگر فروشگاه فیزیکی شما در زمانی که مشتری درخواست خدمات دارد، مثلا 12 شب، بسته باشد، مسلما یک مشتری را از دست خواهید داد. با داشتن یک فروشگاه اینترنتی می توانید خدمات خود را بصورت 24 ساعته ارائه دهید.

    فروشگاه اینترنتی شعبه 24 ساعته کسب و کار شما

    بسیاری از مردم، در ساعاتی از شب که فروشگاه های فیزیکی بسته اند در وب سایت ها گشت و گذار می کنند. یک وب سایت به فروشگاه شما این امکان را می دهد که به صورت شبانه روزی در تمام سال باز باشد. داشتن یک وب سایت معادل داشتن یک فروشگاه شبانه روزی است.

    فرض کنید که صاحب یک فروشگاه واقعی هستید و یک مشتری قصد خرید یک هندزفری دارد. این مشتری مجبور است برای انجام خرید خود از سر کار خود بیرون آمده و بعد از رد کردن ترافیک و شلوغی های بازار، خود را به فروشگاه شما برساند. در نهایت نیز اگر هندزفری مورد نظر مشتری را داشته باشید، خرید خود را انجام داده و دوباره به سر کار خود برمی گردد. این فرآیند به حداقل 2 الی 3 ساعت زمان نیاز دارد. پس به طور قطع برای مشتری خیلی راحت تر است که در همان محل کار خود بتواند در 15 الی 20 دقیقه وارد سایت شما شده و چند نمونه از هندزفری های موجود را مقایسه و در نهایت یکی از آن ها را خریداری کند.

    به طور قطع با داشتن یک فروشگاه اینترنتی فرآیند خرید برای مشتریان شما خیلی راحت تر پیش می رود. پس فروشگاه اینترنتی این مزیت را به مشتریان می دهد که در هر مکانی با استفاده از سیستم یا حتی گوشی موبایل خود وارد فروشگاه اینترنتی شما شده و خرید خود را انجام دهد.

    در نتیجه فروشگاهی که بتواند همیشه در دسترس باشد، این امکان را دارد که فروش بیشتری را داشته باشد. چرا که محدودیت های مکانی را برای مشتریان خود برداشته است.

    Foroshgahonline

    مشتری می تواند محصولات را به راحتی پیدا کند

    یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی این است که شما می توانید 1000 نوع محصول داشته باشید و مشتری به راحتی و با چند کلیک کالای موردنظر خود را پیدا کند. یک فروشگاه فیزیکی یا مغازه که 100 نوع محصول داشته باشد قطعاً برای راهنمایی مشتری به مشکل می خورد. به همین دلیل تمام فروشگاه های بزرگ مثل هایپرمارکت ها چندین نفر را استخدام می کنند که مشتری را برای پیداکردن محصول راهنمایی کنند.

    سایت فروشگاهی این امکان را به مشتری می دهد که با جستجوی اسم محصول، به راحتی کالا را در فروشگاه پیدا کند و آن را بخرد. همین مسئله سرعت خرید مشتریان را بالا می برد و دردسر کمتری هم برای آن ها دارد. در نهایت لازم نیست برای راهنمایی کردن مشتری انرژی و وقت زیادی را صرف کنید.

    فروش محصول به همه نقاط ایران

    بدون شک یکی از مهم ترین دلایل برای ساخت فروشگاه در اینترنت این است که می توانید محصولات خودتان را بدون محدودیت جغرافیایی بفروشید. یک فروشگاه فیزیکی فقط می تواند از مناطق اطرافش مشتری داشته باشد، اما سایت فروشگاهی هیچ محدودیتی ندارد و مشتری از دورترین نقاط کشور هم می تواند از شما خرید کند.

    چرا این مورد این قدر اهمیت دارد؟ چون برداشته شدن محدودیت فیزیکی کسب و کار شما، به راحتی مشتریان تان را چندین برابر می کند. مردم از مناطق دور و نزدیک و حتی از روستاها و شهرهای کوچک کالاهای شما را می خرند. به این ترتیب در مدت کوتاهی کسب و کار شما رشد چشمگیری خواهد داشت و درآمدتان هم بیشتر می شود.

    مدیریت فروشگاه از هر کجای دنیا

    شما در هر کجای دنیا که باشید، خیلی راحت می توانید لپ تاپ خود را باز کرده و فروشگاه خود را مدیریت کنید.
    اگر محصولی به اتمام رسیده است به راحتی برچسب «ناموجود» را روی آن می زنید.
    دیگر نیازی نیست که تمام وق بالای سر کارکنان خود باشید و کارهایی که برای یک فروشگاه واقعی نیاز است را انجام دهید.
    به راحتی به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ می دهید و نیازی به حضور در دفتر کار برای ارتباط با مشتریان ندارید و این یکی دیگر از مزایای فروشگاه اینترنتی است.
    به طور قطع یک فروشگاه آنلاین مزایای بسیاری را دارد که می تواند هر کسی را ترغیب به راه اندازی فروشگاه اینترنتی کند. حتی کسانی که در حال حاضر فروشگاه واقعی دارند نیز می توانند در کنار کسب و کار خود یک از مزایای فروشگاه اینترنتی استفاده کنند.

    فروش با تنوع بیشتر و هزینه کمتر

    یک فروشگاه واقعی اگر بخواهد تنوع محصولات بالایی را داشته باشد، باید فضایی به فروشگاه خود اضافه نماید. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه فیزیکی 200 متری دارید، برای داشتن تنوع بالا نیاز دارید که فضای خود را به 400 یا 500 متر افزایش دهید. اما همین فضا هم برای داشتن تنوع بالا دارای محدودیت است. همین موضوع هزینه بر است. چرا که باید فضا و تعداد کارکنان خود را نیز افزایش دهید تا بتوانید تنوع بیشتر را برای مخاطبین خود ایجاد کنید.

    رقابت با کسب و کارهای دیگر

    اگر فروشگاه شما رقیب های زیادی داشته باشد، یکی از بهترین روش های جذب مشتری و ارائه خدمات بهتر، داشتن فروشگاه اینترنتی است. مشتریان شما می توانند از هر مکانی خرید خود را انجام دهند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

    هزینه کمتر و درآمد بیشتر

    یک فروشگاه اینترنتی به نسبت فروشگاه فیزیکی شما هزینه های کمتری دارد. چرا که تمدید و پشتیبانی فضای وب کمتر از یک مغازه فیزیکی است.

    همه از اینترنت استفاده می کنند!

    اگر به آمار استفاده از اینترنت در طی سالهای اخیر توجه کرده باشید، متوجه گسترش روزافزون استفاده از این تکنولوژی می شوید. امروزه هر کسی که به دنبال تهیه کالا یا خدماتی است، اولین کاری که انجام می دهد جستجو در اینترنت است. چه خوب است اگر شما در این جستجو ها یافت شوید!!

    فرصت هایی که کار آنلاین در اختیارتان قرار می دهد:

    یک فروشگاه را به صورت آنلاین مدیریت کنید.
    برای فروشگاه خود به دنیال تولید کنندگان پرسود باشید.
    با مشتریان ارتباط مستقیمی داشته باشید و بازخورد آن ها را دریافت کنید.
    با مشتریانتان میتوانید به صورت آنلاین تماس برقرار کنید.
    برای کارکنان خود مقدار حقوق رادر نظر بگیرید و امور مالی و بانکداری خود را انجام دهید.
    رقبا خود رابه طور کامل بررسی کنید.

    یکی از اصلی ترین مواردی که باید بدانید این است که حوزه کسب و کارهای دیجیتال خیلی سریع در حال پیشرفت و به روز شدن است و شما هم برای موفقیت هر چه بیشتر باید مدام در حال تکمیل اطلاعات خود باشید.
    هنگامی که در حال برنامه ریزی برای وب سایت خود هستید باید توجه کنید که:

    • رقبا خود را به طور کامل بررسی کنید.
    • کاملا آگاه باشید که کدام جنبه از کسب و کارتان برای کاربر مفید خواهد بود.
    • بررسی کنید چه میزان بودجه دارید و برای چه کاری قرار است صرف کنید.
    • با تمامی قوانین و مقررات حوزه کسب و کار دیجیتال وفق دهید.
    • بر اساس نیاز خود تصمیم بگیرید نیازمند کدام ابزار رایانه ای برای تحقق اهداف خود هستید.
    • همیشه به فکر کارمندان خود باشید و بدانید چگونه می توانید نیاز های آن ها را رفع و سرعت و باز دهی آن ها را افزایش دهید.
    درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
    برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید