بیشتر مردم گمان می کنند که فروشگاه های آنلاینِ معروف و یا کسب وکارهای اینترنتی بزرگ که اکنون درآمد و شهرت بسیار بالایی دارند (چه ایرانی و چه خارجی) یک شبه، در مدت کوتاهی توسط صاحبان آن ها به این موقعیت فعلی شان رسیده اند درصورتی که چنین تفکری کاملاً اشتباه است.
اگرچه یک تجارت به کیفیت محصولات بالای خود برند را به مشتریان نشان می دهد اما نیاز به پیشرفت و رشدی دارد که با راه اندازی فروشگاه اینترنتی احتمال دستیابی به آن میسر می شود.
اگر فروشگاه فیزیکی شما در زمانی که مشتری درخواست خدمات دارد، مثلا 12 شب!، بسته باشد، مسلما یک مشتری را از دست خواهید داد. با داشتن یک فروشگاه اینترنتی می توانید خدمات خود را بصورت 24 ساعته ارائه دهید.
یک فروشگاه واقعی اگر در بهترین نقطه شهر نیز قرار بگیرد، اجناس درون مغازه خود را تنها می تواند به افرادی که آن شهر زندگی می کنند به فروش برساند. اما یک فروشگاه اینترنتی می تواند فروش بیشتر و وسیع تری را تجربه کند.
می تواند به تمامی افراد یک کشور یا حتی فراتر فروش داشت باشد.
در نتیجه قطعا می تواند توسعه سریع تر و در نهایت درآمد بالاتری را داشته باشد.
در واقع به طور قطع داشتن یک فروشگاه اینترنتی می تواند روی فروش و توسعه و رشد کسب و کار شما تاثیر بسیار زیادی را داشته باشد.
شما می توانید بدون هیچ محدودیتی تنوع بسیار زیادی را با کمترین هزینه داشته باشید. چرا که شما دیگر نیازی به افزایش تعداد کارکنان یا متراژ فروشگاه خود ندارید و تنها باید محصولات را وارد فروشگاه اینترنتی خود کنید. سپس توضیحات و ویژگی های هر یک از آن ها را تعریف نمایید تا مشتریان بتوانند بیشترین تنوع ممکن را در مقابل خود ببینند.
امروز بهترین روز برای شروعی طوفانی است. در دنیایی که رشد فناوری با سرعت نور حرکت می کند، همه افراد بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و حتی شرایط مالی نیاز به برقراری ارتباط با یکدیگر دارند. یکی از بهترین اتفاقات دنیای دیجیتال این است که شما می توانید مهارت های خود را با کمترین سرمایه در اختیار دیگران قرار دهید و از آن ها کسب درآمد کنید.
حتی اگر در نظر داشته باشید که نوع کسب و کار شما به صورت سنتی است، تمامی مشتریان بالقوه شما احتیاج دارند که به صورت آنلاین با جزئیات روند کاری شما آشنا شوند.
مشتریان ممکن است مایل باشند به جای مصاحبه حضوری با شمال به وب سایت شما مراجعه کنند و اطلاعات دقیقی از محصولات و خدمات شما را بدست آورند.
همچنین ممکن است مایل باشند آدرس، ایمیل و شماره تماس های شما را در سایر تبلیغات برندتان مشاهده کنند.
اگر فروشگاه فیزیکی شما در زمانی که مشتری درخواست خدمات دارد، مثلا 12 شب، بسته باشد، مسلما یک مشتری را از دست خواهید داد. با داشتن یک فروشگاه اینترنتی می توانید خدمات خود را بصورت 24 ساعته ارائه دهید.
بسیاری از مردم، در ساعاتی از شب که فروشگاه های فیزیکی بسته اند در وب سایت ها گشت و گذار می کنند. یک وب سایت به فروشگاه شما این امکان را می دهد که به صورت شبانه روزی در تمام سال باز باشد. داشتن یک وب سایت معادل داشتن یک فروشگاه شبانه روزی است.
فرض کنید که صاحب یک فروشگاه واقعی هستید و یک مشتری قصد خرید یک هندزفری دارد. این مشتری مجبور است برای انجام خرید خود از سر کار خود بیرون آمده و بعد از رد کردن ترافیک و شلوغی های بازار، خود را به فروشگاه شما برساند. در نهایت نیز اگر هندزفری مورد نظر مشتری را داشته باشید، خرید خود را انجام داده و دوباره به سر کار خود برمی گردد. این فرآیند به حداقل 2 الی 3 ساعت زمان نیاز دارد. پس به طور قطع برای مشتری خیلی راحت تر است که در همان محل کار خود بتواند در 15 الی 20 دقیقه وارد سایت شما شده و چند نمونه از هندزفری های موجود را مقایسه و در نهایت یکی از آن ها را خریداری کند.
در نتیجه فروشگاهی که بتواند همیشه در دسترس باشد، این امکان را دارد که فروش بیشتری را داشته باشد. چرا که محدودیت های مکانی را برای مشتریان خود برداشته است.
یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی این است که شما می توانید 1000 نوع محصول داشته باشید و مشتری به راحتی و با چند کلیک کالای موردنظر خود را پیدا کند. یک فروشگاه فیزیکی یا مغازه که 100 نوع محصول داشته باشد قطعاً برای راهنمایی مشتری به مشکل می خورد. به همین دلیل تمام فروشگاه های بزرگ مثل هایپرمارکت ها چندین نفر را استخدام می کنند که مشتری را برای پیداکردن محصول راهنمایی کنند.
سایت فروشگاهی این امکان را به مشتری می دهد که با جستجوی اسم محصول، به راحتی کالا را در فروشگاه پیدا کند و آن را بخرد. همین مسئله سرعت خرید مشتریان را بالا می برد و دردسر کمتری هم برای آن ها دارد. در نهایت لازم نیست برای راهنمایی کردن مشتری انرژی و وقت زیادی را صرف کنید.
بدون شک یکی از مهم ترین دلایل برای ساخت فروشگاه در اینترنت این است که می توانید محصولات خودتان را بدون محدودیت جغرافیایی بفروشید. یک فروشگاه فیزیکی فقط می تواند از مناطق اطرافش مشتری داشته باشد، اما سایت فروشگاهی هیچ محدودیتی ندارد و مشتری از دورترین نقاط کشور هم می تواند از شما خرید کند.
چرا این مورد این قدر اهمیت دارد؟ چون برداشته شدن محدودیت فیزیکی کسب و کار شما، به راحتی مشتریان تان را چندین برابر می کند. مردم از مناطق دور و نزدیک و حتی از روستاها و شهرهای کوچک کالاهای شما را می خرند. به این ترتیب در مدت کوتاهی کسب و کار شما رشد چشمگیری خواهد داشت و درآمدتان هم بیشتر می شود.
شما در هر کجای دنیا که باشید، خیلی راحت می توانید لپ تاپ خود را باز کرده و فروشگاه خود را مدیریت کنید.
اگر محصولی به اتمام رسیده است به راحتی برچسب «ناموجود» را روی آن می زنید.
دیگر نیازی نیست که تمام وق بالای سر کارکنان خود باشید و کارهایی که برای یک فروشگاه واقعی نیاز است را انجام دهید.
به راحتی به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ می دهید و نیازی به حضور در دفتر کار برای ارتباط با مشتریان ندارید و این یکی دیگر از مزایای فروشگاه اینترنتی است.
به طور قطع یک فروشگاه آنلاین مزایای بسیاری را دارد که می تواند هر کسی را ترغیب به راه اندازی فروشگاه اینترنتی کند. حتی کسانی که در حال حاضر فروشگاه واقعی دارند نیز می توانند در کنار کسب و کار خود یک از مزایای فروشگاه اینترنتی استفاده کنند.
یک فروشگاه واقعی اگر بخواهد تنوع محصولات بالایی را داشته باشد، باید فضایی به فروشگاه خود اضافه نماید. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه فیزیکی 200 متری دارید، برای داشتن تنوع بالا نیاز دارید که فضای خود را به 400 یا 500 متر افزایش دهید. اما همین فضا هم برای داشتن تنوع بالا دارای محدودیت است. همین موضوع هزینه بر است. چرا که باید فضا و تعداد کارکنان خود را نیز افزایش دهید تا بتوانید تنوع بیشتر را برای مخاطبین خود ایجاد کنید.
اگر فروشگاه شما رقیب های زیادی داشته باشد، یکی از بهترین روش های جذب مشتری و ارائه خدمات بهتر، داشتن فروشگاه اینترنتی است. مشتریان شما می توانند از هر مکانی خرید خود را انجام دهند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.
یک فروشگاه اینترنتی به نسبت فروشگاه فیزیکی شما هزینه های کمتری دارد. چرا که تمدید و پشتیبانی فضای وب کمتر از یک مغازه فیزیکی است.
اگر به آمار استفاده از اینترنت در طی سالهای اخیر توجه کرده باشید، متوجه گسترش روزافزون استفاده از این تکنولوژی می شوید. امروزه هر کسی که به دنبال تهیه کالا یا خدماتی است، اولین کاری که انجام می دهد جستجو در اینترنت است. چه خوب است اگر شما در این جستجو ها یافت شوید!!
یک فروشگاه را به صورت آنلاین مدیریت کنید.
برای فروشگاه خود به دنیال تولید کنندگان پرسود باشید.
با مشتریان ارتباط مستقیمی داشته باشید و بازخورد آن ها را دریافت کنید.
با مشتریانتان میتوانید به صورت آنلاین تماس برقرار کنید.
برای کارکنان خود مقدار حقوق رادر نظر بگیرید و امور مالی و بانکداری خود را انجام دهید.
رقبا خود رابه طور کامل بررسی کنید.
یکی از اصلی ترین مواردی که باید بدانید این است که حوزه کسب و کارهای دیجیتال خیلی سریع در حال پیشرفت و به روز شدن است و شما هم برای موفقیت هر چه بیشتر باید مدام در حال تکمیل اطلاعات خود باشید.
هنگامی که در حال برنامه ریزی برای وب سایت خود هستید باید توجه کنید که: