انبار در فروشگاه اینترنتی آخرین مرحله از فرآیند خرید یا فروش در فروشگاه های اینترنتی و دیگر فروشگاه ها خواهد بود. در فرآیند خرید شما پس از رسیدن کالا نیاز به شمارش، تطابق با فاکتور خرید، مشخص کردن محل (در صورتیکه کالا جدید باشد شما نیاز به اختصاص محلی جدید در انبار و الصاق برچسب بارکد، اسم، شناسه کالا به آن محل دارید) و تایید نهایی فاکتور، خواهید داشت. در این مرحله طبیعتا نیاز است تا موجودی کالا افزایش یابد. امروزه نرم افزار های حسابداری و انبارداری این امر را انجام می دهند. اما در فروشگاه های اینترنتی کار در این مرحله تمام نمی شود.
در مرحله اول شما نیاز باید اطلاعات موجودی انبار در فروشگاه اینترنتی را نیز اصلاح کنید. طبیعتا اینکه شما بخواهید با هر خرید موجودی کالا ها را به صورت دستی در فروشگاه اینترنتی افزایش دهید، کار طاقت فرسایی خواهد بود. حال اگر خطای انسانی نیز به آن افزوده گردد، حساب کتاب ها و موجودی انبار به هم می ریزد. این موضوع را نیز در نظر بگیرید که در صورت عدم نمایش موجودی کالایی مشتری از خرید آن صرف نظر کند.
اگر شما در فروشگاه خود کالا های مرجوعی نیز دارید در هنگام مرجوع کالا باید موجودی آن کالا افزایش یابد و تاریخ مرجوع و فروش نیز مشخص باشد.
زمان و انرژی عواملی هستند که معمولاً افراد را عقب نگه می دارند. لجستیک به نوبه خود، مستلزم این نیست که تمام وقت و تلاش خود را در مدیریت فروشگاه اینترنتی تان سرمایه گذاری کنید. شما مجبور نیستید شغل خود را ترک کنید یا تمام وقت آزاد خود را به این تجارت اختصاص دهید، بلکه اکثر وظایف به صورت خودکار برای شما انجام می شود، پس می توانید زمان کافی را برای توسعه کسب و کار خود صرفه جویی کنید.
یک کسب و کار کوچک که نمی تواند گزینه های زیادی را بدون ذخیره سازی ارائه دهد بوسیله انبارداری لجستیک می تواند مجموعه وسیعی از محصولات شما را بفروشد.
انبارداری فروشگاه انلاین جنبه های متفاوتی از انعطاف پذیری را نشان می دهد. به این معنی که، یک برند می تواند از هر کجا فعالیت کند، انواع مختلفی از محصولات را ارائه دهد و وابسته به یک مکان فیزیکی و یا تعدادی نیروی انسانی جهت اماده سازی مرسولات نباشد.
مدیریت بهتر هنگام فروش زیاد
رشد در فروش همیشه کار های اضافی را به همراه خواهد داشت. طبیعی است در این شرایط ارتباط با مشتری و توان پاسخگویی به آن ها، بسته بندی مرسولات و ارسال به موقع تمام سفارش ها به انرژی، نیروی کار و مواد مصرفی بیشتری نیازمند است.اما به وسیله خدمات لجستیک فروشگاه اینترنتی، بدون نیاز به تعامل و ارتباط مستقیم با مشتری، مرسولات پستی شما به بهترین و سریع ترین شکل ممکن به دست خریداران می رسد.
اتوماسیون فاکتور های خرید و فروش
پس از ثبت فاکتور کالا توسط طرف حساب تامین کننده(مسئول خرید) تعداد کالا را در انبار وارد می کنید. (برای سهولت کار برخی نرم افزار ها فرمت اکسل را نیز برای ثبت فرم و تعریف کالا نیز قبول می کنند.) در صورت نیاز به حسابداری تاییدیه مالی آن را انجام داده و کالا ها به صورت به سرعت در فروشگاه اینترنتی شما شارژ شده است و نیازی به افزایش موجودی دستی نیست.
مشتری بعد از انتخاب کالای مورد نظر و تکمیل سبد خرید فرم و واریز وجه به صورت اتوماتیک یک فرم خروج در انبار شما نمایش داده می شود که شما با تایید این فرم و تاییدیه فرم مالی(در صورت پرداخت وجه توسط مشتری) موجودی آن کالا ها هم از انبار و هم از فروشگاه اینترنتی کم می شود. برخی از نرم افزار های انبارداری امکان چاپ فاکتور را نیز برای کاربران فراهم می کنند.
سامانه تحت وب انبار آنلاین به شکلی طراحی شده است که تمامی افراد با هر سطح دانش و هر نوع کالایی (محصول) بتوانند از آن به راحتی در هر زمان و مکان استفاده نمایند.انبار آنلاین تنها مناسب کسب و کارهایی نیست که با انبار کردن کالا سروکار دارند. این سیستم انبارداری برای فروشگاه ها، فروشگاه های اینترنتی و افرادی که بدون انبار کالا خرید و فروش می کنند و پیمانکاران و اجناس امانی مناسب است.همچنین می توانید یک ماه به صورت رایگان از این نرم افزار استفاده کنید.