ممکن است مشتری شما از طریق گوگل، ایمیل، شبکه های اجتماعی و دیگر کانال های جذب مشتری با شما آشنا شده باشد و اکنون وارد صفحه محصولی شده است که مورد نیاز اوست. آخرین مرحله برای متقاعد کردن مشتری جهت خرید، کلیک بر روی دکمه ”افزودن به سبد خرید” است و این با یک استراتژی درست و موثر امکان پذیر خواهد شد.
کسب و کارهایی که محصول محور هستند به خوبی می دانند که نحوه معرفی محصول تا چه حد برای کسب و کارشان مهم و حیاتی است. بسیاری از مواقع محصول تولید شده هیچ گونه عیب و نقصی ندارد اما بخاطر ایراد در نحوه ی معرفی محصول، شکست بزرگی به آن کسب و کار وارد می شود.هدف از عرضه ی محصول، در واقع تغییر میزان فروش است.حرکت در فروش منجر به رشد و رونق شرکت شما می شود و شما به عنوان مدیر این شرکت قادرید مشتریان بیشتری جذب کنید، تأثیر خود در بازار را افزایش دهید، افراد بیشتری را در شرکت استخدام کنید و با افزایش تولید محصولات، در نهایت رشد را در فروش بیشتر احساس می کنید.
انتخاب زمان مناسب برای عرضه ی یک محصول به بازار میتواند تاثیر سزایی در افزایش فروش آن داشته باشد.
سعی کنید هر محصولی را در زمان مناسب آن معرفی کنید.
قبل از آن که محصول جدیدی را معرفی و روانه بازار کنید باید مشخصات و ویژگی های ظاهری و فنی آن را مشخص کنید و بدانید که چه سبک از محصول را روانه بازار خواهید کرد و بازار هدف را نیز بررسی کنید تا از فروش محصول خود مطمئن شوید که بازار خوبی خواهد داشت. برای آنکه فروش خوبی داشته باشید باید رقیبان خود و محصولی را که میخواهید معرفی کنید را بسنجید تا مطمئن شوید محصولی که معرفی خواهید کرد ارزش خرید را داشته و مشتریان را به سمت خود جذب خواهد کرد.
شما باید همواره به خاطر داشته باشید که محصول شما، یک مشکل جدی خریداران را حل خواهد کرد و از این مطمئن شوید که خریداران بابت حل آن مشکل به خرید محصول شما راغب هستند؛ اینکه شما بدانید نیازی در بازار وجود دارد که باید رفع شود، کافی نیست. شما باید راه حل آن مشکل را در محصول خود بیاورید.
احتمالا بار ها پیش آمده است که یک خوراکی یا وسیله خریده اید که بر روی محصول و یا بسته بندی آن به دنبال توضیحی خاص یا طریقه ی استفاده ی آن بوده اید اما موفق به یافتن آن نشده اید. به احتمال زیاد بعد از این اتفاق ناراحت شده اید که چرا پاسخ سوال خود را نگرفته اید.پس سعی کنید تا حد امکان توضیحات و ویژگی های محصول خود را به مشتریان نشان دهید و این مشخصات را در دسترس قرار دهید. از دیگر کار هایی که می توانید برای درج کامل مشخصات محصول انجام دهید این است که اگر وب سایت اینترنتی دارید مشتریان را به سایت هدایت کنید و در صفحه ی محصول، یک نقد و بررسی کامل از محصول داشته باشید(بهتر است نقد و بررسی فقط محتوای متنی نباشد و شامل محتوای تصویری نیز باشد.) از انواع نمونه متن معرفی محصول جدید ایده بگیرید. نکات توضیح عالی برای معرفی یک محصول جدید:
تعامل شرط اساسی ایجاد و حفظ مشتری در عصر حاضر است. در واقع هر چقدر بیشتر با مخاطبین خود در ارتباط باشید، آن ها نسبت به شما و برند تان وفادار تر خواهند بود. (تعامل با مشتریان می تواند در پی انتشار پست ها و آموزش های روزانه محصول یا خدمتتان باشد. البته ارسال پیامک، پشتیبانی ۲۴ ساعته و تماس تلفنی با مشتریان برتر هم می تواند دیگر گزینه های برقراری تعامل باشد.)
فراموش نکنید مردم به دنبال خرید نرم افزار نیستند، آن ها دنبال راهی برای حل کردن مشکلات شان می گردند. پس بر روی ارزشی که می توانید ایجاد کنید تمرکز کنید. از اضافه کردن قابلیت های که احتمال استفاده از آن آنقدر ها هم بالا نیست پرهیز کنید.یکی از چیز هایی که در فروش نرم افزار بسیار اهمیت دارد، رابط کاربری آن است. کافی است ساده، در دسترس، مناسب با فرهنگ مشتری طراحی کنید. اگر طراحی برای شما سخت است، از یک طراح کمک بگیرید. ایجاد یک تغییر در رابط کاربری گاهی فروش را چند برابر می کند. وب سایت و فروشگاه یک نرم افزار فروش خوب، باید یک پشتیبانی 24 ساعته را در تمامی روز های هفته در اختیار مشتریان خود قرار دهد که این امر می تواند از طریق چت های آنلاین یا تماس های تلفنی صورت بگیرد.
یکی از رایج ترین اشتباهات در بازاریابی محصولات نرم افزاری، تلاش برای متقاعد کردن است. این کار هزینه و زمان زیادی از شما میگیرد. همیشه افراد متقاعد شده زیادی وجود دارند که مشتریان بالقوه شما هستند. سعی کنید به آن ها بفروشید. همچنین سعی کنید به زبان مخاطب صحبت کنید. می دانم که برای یک برنامه نویس فنی سخت ترین کار ممکن همین است. اما چاره ای نیست!
فقط فروش سود ندارد!از خدمات پس از فروش هم درآمد کسب کنید.
پا در کفش مشتری کنید! به جای مشتری در محصول خودتان بچرخید. یا روش بهتر آن است که از متخصص های کاربردپذیری کمک بگیرید. آن ها واکنش مشتریان هدف احتمالی محصول شما را برسی می کنند. رفتار مشتری در مواجهه با بخش های مختلف محصول شما می تواند حس مثبت یا منفی ایجاد کند.
نکته مهم
درتبلیغات محصولات نرم افزاری و صفحه محصول خودتان از کیفیت، گارانتی و… کمتری حرف بزنید! سعی کنید بیشتر بر روی احساسی که مخاطب پس از استفاده از محصول خواهد داشت، صحبت کنید!