تبلیغات یکی از اصلی ترین عامل های شناخته شدن می باشد. امروزه از راه های مختلفی می توان تبلیغ کرد که باید با توجه به نوع کالا و فعالیت و فرهنگ تبلیغات خود را انجام دهیم. برای مثال برند های بسیار معروف از تبلیغ بلاگر های اینستاگرام استفاده نمی کنند، در عوض از بیلبورد هایی در سطح شهر و تبلیغات تلوزیونی استفاده می کنند. گاهی اوقات شرکت ها و برند های معروف، شخصی مشهور را برای تبلیغات خود انتخاب می کنند و در فیلم های تبلیغاتی از او استفاده می کنند.
تبلیغات تلویزیونی:این امکان را به شما می دهد که پیام خودتان را با استفاده از دیدن، صدا و حرکت انتقال دهید که به کسب و کار شما یا تولیدات یا خدمات شما اعتبار می بخشد. همچنینتبلیغات تلویزیونی هنگامی به بینندگان ارائه می شود که هوشیار تر هستند.
امروزه ما در انبوهی از تبلیغات غرق شده ایم؛ برای تماشای برنامه های تلویزیونی و سینمایی ناچار به تحمل تبلیغات خوش آب و رنگ و در اکثر مواقع بی محتوا هستیم؛ خیابان شهر ها پر شده از بیلبورد ها و تابلو هایی شده که روز به روز غول پیکر تر می شوند و به شیوه هایی متمایز تر و مردم پسند تر خود نمایی می کنند؛ درب خانه ها صبح به صبح پر از آگهی نامه ها و تراکت های تبلیغاتی می شود.
در مترو نیز انبوهی از تبلیغات محیطی و کلامی و دستگیره ای هستیم و حتی اتوبوس ها نیز تبلیغاتی شده اند.
تبلیغات در مترو:تبلیغات مترو یکی از روش های نسبتا جدید تبلیغاتی می باشد. امروزه با توجه به سرعت حمل و نقل در جهان، شیوه های مختلفی برای تبلیغات مترو در نظر گرفته شده است. شرکت های تبلیغاتی به سمت روش های نوین رفته اند تا بتوانند نقش موثرتری در تبلیغات داشته باشند.
تبلیغاتی که در ایامی نه چندان دور فقط به نشریات و شبکه های تلویزیونی خلاصه می شد، حالا به سقف اتوبوس و حریم ریلی متروی ما هم رحم نمی کند. با این حال چه تبلیغاتی موثر و هدفمند است؟
شاید شما با خود بگویید که ویدئو و یا عکسی ساده در بهترین جای شهر و یا تلوزیون کافی باشد؛ اما امروزه تبلیغات خلاقانه بسیار موفق تر هستند. تبلیغات خلاقانه یعنی با فکر بتوانید محتوایی تهیه کنید که مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و نام محصول و یا برند شما را فراموش نکند. تاثیر گذاری تبلیغات در حال حاضر اصلی ترین رکن تبلیغات می باشد که امروزه برند های معروف از آن استفاده می کنند.
برند های معروف امروزه برای حفظ جایگاه خود در بین عموم و رقابت با رقبا، به اجبار به تبلیغ نیاز دارند. اما از چه روش هایی برای اثر گذاری بیشتر تبلیغ استفاده می کنند؟
این برند ها سعی می کنند از وقایع به وجود آمده که بازخورد زیادی از عموم داشته استفاده کنند. برای مثال کمپانی آدیداس از گاز گرفتن لوییس سوآرز استفاده کرد. این کمپانی بلا فاصله تابلو هایی تبلیغاتی را در ساحل کوپاکابانا در برزیل نصب کرد. در آن تابلو سوارز را با دهانی باز و دندان هایی تیز شده نشان می داد. این تابلو ها که گردشگران مشتاق را به گرفتن عکس با سوارز و گاز گرفته شدن توسط او دعوت می کرد، با استقبال گسترده عابران مواجه شد. آن ها دسته دسته مقابل این تابلو های تبلیغاتی صف می کشیدند و دست و پا و سرشان را در دهان سوارز می گذاشتند و از این منظره جالب عکس می گرفتند. به لطف تلاش مردم همیشه در صحنه، این عکس ها به همراه تابلوی تبلیغاتی آدیداس دست به دست در شبکه های اجتماعی پخش شد و لایک جمع کرد.
در موارد دیگر برند های معروف با یکدیگر وارد رقابت می شوند.
بنز و بی ام دبلیو از دو کار خانه خودروسازی معتبر هستند که رقابت شدید با هم دارند. پیش از بررسی باید اعلام کنیم این دو برند، وب سایت و شبکه های اجتماعی مختص به ایالت متحده ی آمریکا را در اختیار دارند.
محتوایی که دو برند برای بازار های آمریکایی منتشر می کنند، اختصاصی است. اگر دو برند را از منظر موفقیت بازاریابی در سطح وب سایت و اینترنت مورد مقایسه قرار دهیم، باید بگوییم آمار ها و امتیازات، نشان دهنده موفقیت بیشتر وب سایت بی.ام.دبلیو نسبت به وب سایت مرسدس بنز است.
بی ام دبلیو دارای وبلاگی است که در آن به تولید محتوای با کیفیت و مناسب می پردازد. محتوای منتشر شده توسط این برند با استقبال چشمگیری مواجه است.
بی ام دبلیو در شبکه های اجتماعی چون توییتر از رقیب خود جلوتر است. البته این دو برند در شبکه های اجتماعی بازدیدکنندگان مشابهی دارند اما بی ام دبلیو با کمی تفاوت پیشتاز است.
محتوایی که دو برند به اشتراک می گذارند، تقریباً یکسان است و دو برند تصاویر و ویدئو هایی زیبا از مدل های متنوع خودرو های تولیدی را منتشر می کنند. عملکرد فوق العاده ای که این دو شرکت از خود نشان می دهند، ارسال پست تبریک اختصاصی با نام مشتری پس از هر خرید است که سبب دلگرمی مشتریان می شود.
دو برند مذکور در مرتبه ی مشابهی قرار دارند، اما بی ام دبلیو با کمی فاصله در جایگاه بالاتری دیده می شود. از نظر درآمد نیز می توان بی ام دبلیو را برنده ی این نبرد دانست. برای مثال، درآمد بی ام دبلیو در سال 2012 به طور سالانه مبلغی معادل 76.84 میلیارد دلار بوده است، در حالی که این رقم برای مرسدس بنز به 61.66 میلیارد دلار می رسد.
عکس برند های معروف را در جستجوهای خود خواهید دید و در ادامه نیز قابل مشاهده است.
در ادامه عکس هایی که برند های معروف منتشر کردند را مشاهده می کنیم.