امروزه که تکنولوژی برای ارائه خدمات با کیفیت، همراه با اطلاعات به کمک خریداران می آید. می توان از آپشن های مانند چت آنلاین برای جذب مشتری بهره مند شد. همچنین فروشگاه های که از این طریق از فروشگاه های دیگر پیشی گرفتند کم نیستند.
چت آنلاین، نوعی پشتیبانی آنلاین شرکت ها از مشتریان است که در سال های اخیر، طرفداران بسیاری پیدا کرده است.
چرا که پاسخگویی آنلاین، نشانگر کیفیت و اعتبار یک کسب و کار بوده و برگ برنده آن به حساب می آید. همانطور که می دانید سامانه چت آنلاین یا Live Chat، پلتفرمی است که بازدیدکنندگان وب سایت شما را مستقیم به کاربران مرکز تماس متصل می کند. چه در خرید آنلاین و چه در خرید آفلاین، همواره مشاوره هایی ضمن خرید داده می شود که مشتری اطلاعات بیشتری کسب کند. همه مشتریان این دغدغه را دارند که خرید مطمئن داشته باشند و متضرر نشوند. به همین جهت در خرید های آنلاین بیشتر از هر خرید دیگری نیاز به این مشاوره احساس می شود.
فروشگاه هایی مانند کی تو ایران از این سرویس استفاده کرده اند.
یکی از مواردی که مردم در فروشگاه های سنتی یا فیزیکی دوست دارند، دستیار فروشنده در فروشگاه است. فرقی نمی کند که شما دنبال یک جفت کفش خاص یا رنگ دیگری از یک بلوز هستید، آن ها همیشه برای کمک دادن به شما حاضر و آماده هستند.
این موضوع وقتی مشتری بالقوه شما در حال جستجو در سایت فروشگاه اینترنتی شماست خیلی پیچیده تر می شود. وب سایت شما می تواند هوشمند نباشد و مشتری ممکن است نتواند اطلاعات موردنظر خود را پیدا کند. بقیه افراد خیلی راحت می توانند این اطلاعات را در سایت های دیگر پیدا کنند تا اینکه برای پیدا کردن جوابشان تماس بگیرند یا ایمیل بزنند.
چت آنلاین همه این موارد را برای هر دو طرف بسیار ساده می کند. مشتری می تواند در هر زمان که به کمک نیاز باشد، روی آیکون چت آنلاین کلیک کند. پاسخ دهنده های چت آنلاین می توانند ببینند که مشتری در حال مرور کجای وب سایت است و می توانند پاسخ های فوری ارائه دهند.
حالا چرا این قدر مهم است؟ زیرا تصمیم برای خرید طی چند ثانیه اتفاق می افتد. یک پاسخ سریع در مورد سؤال هزینه حمل و نقل می تواند مشتری شما را به خریدار تبدیل کند و تصمیم او به ثبت سفارش منتهی شود.
مزیت چت آنلاین نسبت به هر شکل دیگری از ارتباط این است که یک عامل واحد می تواند با چندین مشتری صحبت کند. اگر چه در زندگی واقعی این اتفاق نمی افتد که مثلاً از طریق تلفن، یک عامل بتواند هم زمان با پنج یا شش مشتری صحبت کند.
اما این موضوع برای چت آنلاین ممکن است زیرا اکثر برنامه های گفتگوی آنلاین ویژگی های مناسبی را ارائه می دهند و این امکان را به پاسخگوی چت آنلاین می دهد که سریع عمل کنند. آن ها می توانند پیام مشتری را قبل از اینکه وارد گفتگو شوند ببینند و با جواب های از پیش تدوین شده به آن ها پاسخ دهند. همچنین نباید فراموش کنید که افراد این توانایی را دارند که چند کار محوله یا تسک را هم زمان انجام دهند یا به اصلاح با یک دست چند هندوانه بردارند! به لطف این مزیت هیچ کدام از مشتری ها طولانی مدت در صف پاسخگویی منتظر نمی مانند و شما هیچ فرصتی برای کمک به مشتریان از دست نمی دهید.
در حالی که بیشتر اطلاعات تماس و راه های ارتباطی در اعماق وب سایت فروشگاهی پنهان است، چت زنده می تواند در هر صفحه ای که مشتری شما در حال بازدید است به وضوح قابل مشاهده باشد. می تواند به صورت یک پنجره گفتگو یا آیکون چت آنلاین توجه بازدید کنندگان وب سایت شما را به خود جلب کند و شانس ارتباط برقرار کردن و چت کردن را افزایش دهد. نکته دیگر این است که مشتریان شما به محض اینکه تصمیم می گیرند درخواست کمک کنند، فقط به اندازه یک کلیک با ارتباط برقرار کردن با پشتیبان های سایت شما فاصله دارند. این مسئله مهمی است زیرا ارائه مشاوره در بستر چت آنلاین باعث می شود مشتریان علاقه بیشتری به خرید پیدا کنند. همچنین مشتریانی که برخورد خوبی با آن ها می شود و از خدمات مناسبی برخوردار می شوند، سفارش های بزرگ تری می دهند!
خوش آمد گویی خودکار چت یکی از مهم ترین ویژگی های چت آنلاین است. این دقیقه به همان ترتیبی که یک دستیار یا کمک فروشنده در یکی از فروشگاه های فیزیکی به محض ورود مشتریان به آن ها سلام می کند و خوش آمد می گوید است. به محض ورود یک بازدید کننده به فروشگاه اینترنتی شما (یا یک وب سایت خاص)، خوش آمدگویی گفتگو شروع می شود و پیشنهاد مشاوره و راهنمایی می دهد.
اگر وب سایت خود را تجزیه و تحلیل می کنید و نقاط درد مشتریان را می شناسید، می توانید خوش آمد گویی در چت آنلاین را دقیقه در همان لحظه که مشتری شما به آن نیاز دارد تنظیم کنید.
به عنوان مثال اگر متوجه شدید مشتری شما زمان زیادی را در سبد خرید گیر کرده است، می توانید حدس بزنید که حتماً به مشکلی برخورده است. ارائه راهنمایی به آن ها می تواند فرصتی برای به سرانجام رساندن خرید را افزایش دهد.
احراز هویت فروشگاه های اینترنتی با دریافت نماد اعتماد الکترونیک
از بهترین سرویس های چت آنلاین در جهان است در دو نسخه پولی و رایگان است. این سرویس در ایران نیز دارای محبوبیت و کاربران زیادی است. سرویس کریسپ که در سال 2015 تاسیس شده است، و طبق آخرین آمار در سال 1401 بیش از 300 هزار کاربر، در حال استفاده از این سرویس چت آنلاین می باشند.
کارآمد ترین و پر کاربرترین سرویس چت آنلاین ایرانی است. اکثر کسب و کار های آنلاین در ایران از این سامانه خدمات دریافت می نمایند. این سرویس چت آنلاین در سایت که ایرانی هم می باشد با همکاری های بزرگ مثل بازار، آسیاتک و پیشگامان توانسته اعتماد بیش از 5 هزار کسب و کار های آنلاین را به خود جلب کند. به کمک رایچت شغل های نو ظهور که در بستر سایت شروع می شوند، می توانند نرخ تبدیل بهتری را کسب نمایند.
رایچت با شعار رایچت، سریع ترین روش برای پشتیبانی، کارآمد ترین سیستم برای فروش؛ توانسته اعتماد زیادی از مخاطبان را به خود جلب کند.
سرویس چت آنلاین گفتینو که یکی دیگر از بهترین سرویس های چت آنلاین می باشد، از پرکاربرد ترین سرویس های ایرانی است که دارای ظاهر گرافیکی بسیار زیبایی می باشد. با ثبت نام در این سامانه چت آنلاین، تا 15 روز می توانید به طور رایگان از امکانات این چت آنلاین به طور کامل استفاده کنید. این سرویس چت توانسته با جذب بیش از 10 هزار کسب و کار و مخاطب بخش زیادی از سرویس چت آنلاین ایرانی را در اختیار بگیرد.
همواره سعی نمایید به محض ورود یک بازدیدکننده به سایت با او ارتباط برقرار نموده و در جهت رفع ابهامات وی اقدام نمایید. اکثرا بازدید کنندگان بعد از اولین ارتباط چت آنلاین به آن توجهی نمی کنند، لذا شما باید از روش های اغوا شونده و سوالات اقناع کننده کاربر را مجبور به برقراری ارتباط نمایید. هنر اپراتور چت آنلاین این است که به بهترین روش ممکن بازدید کننده را وادار به ارتباط نموده و وی را از یک بازدید کننده صرف به یک مشتری بالفعل تبدیل نماید. چت آنلاین یک ابزار ساده برای ایجاد ارتباط سریع با مشتریان و ترغیب به خرید است. می توان گفت چت آنلاین یک کانال سریع آنلاین برای ارتباط با مشتری است. با چت آنلاین می توان بسیار سریع تر از آنچه فکر می کنید به یک تجارت قوی الکترونیکی دست پیدا نمایید.