برای ثبت نام در مرکز فروشندگان دیجی کالا، باید ثبت نام انجام داده سپش نرم افزار انبارداری دیجی کالا که همان داشبرد فروش شما است در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پس از کلیک کردن روی لینک ثبت نام، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.
در کادر اول آدرس ایمیلتان را وارد کنید.
سپس رمز عبور انتخابیتان را در کادر بعدی وارد کنید.
شماره تلفن همراهتان را وارد کنید.
در انتها روی دکمه ی ثبت نام کلیک کنید.
صفحه ی نمایش داده شده، کد ارسال شده به ایمیلتان را داخل کارد وارد کرده و روی دکمه ی “ثبت کد تایید” کلیک کنید.
در صورتیکه رمز عبور خود را فراموش کرده اید بر فراموشی رمز کلیک نمایید پس از طی مراحل زیر رمز عبور خود را بازیابی کنید:
همچنین در صورت ثبت نام با اکانت گوگلتان می توانید با کلیک روی گزینه ورود با اکانت گوگل، به صورت مستقیم و بدون نیاز به ورود ایمیل و رمز عبور وارد پنل تان شوید.
نوع فروشندگی خود را از دو گزینه ی حقیقی و حقوقی انتخاب کنید.
شخصی است که دارای جواز کسب یا گواهی فعالیت صنعتی یا صاحب کالاست و می تواند با داشتن کارت ملی در مرکز فروشندگان دیجی کالا ثبت نام کند.
در مرحله بعد اطلاعات تماس خود را وارد کنید:
نکته: در مراحل بعدی کد اعتبار سنجی موبایل جهت صحت شماره ی وارد شده برای شما ارسال می شود. پس حتما شماره موبایل خود را صحیح وارد کنید.
سپس تمامی مراحل ثبت مربوط به اطلاعات تجاری خود را تکمیل کنید.
نام فروشگاه: نام نمایش داده شده در سایت دیجی کالا که بهتر است مطابق با حوزه ی فعالیتتان انتخاب شود.
استفاده از این کلمات در نام تجاری: فروشگاه اینترنتی، نام و القاب ائمه اطهار، آنلاین، سلر، دیجی، ارگانیک، انتشارات، نشر
شماره شبا: برای افراد حقیقی باید به نام صاحب پنل و برای اشخاص حقوقی باید به نام شرکت باشد.
اگر پس از وارد کردن شماره شبا پیغامی مبنی بر عدم تطابق نام و نام خانوادگی وارد شده هنگام ثبت نام با شماره شبای وارد شده دریافت می کنید، دو راه حل برای رفع این مشکل وجود دارد:
الف . از صحیح بودن شماره شبای خود اطمینان حاصل کنید.
ب . نام شما در بانک به هر شکلی که وارد شده باشد، باید در هنگام ثبت نام هم به همان شکل در سایت دیجی کالا ثبت شود.
مثال: بهزاد علیزاده …. بهزاد علی زاده
ج . با مراجعه به بانک یا سایت بانک صادر کننده شماره شبا، نامی که بانک به شماره شبای شما تخصیص داده است دریافت کنید.
قصد فروش چه کالاهایی را دارید؟ در زمینه ی فعالیت خود لطفاً گروه موردنظر را انتخاب کنید.
تعداد حدودی تنوع کالای آماده فروش: تعداد کالایی که در حال حاضر قصد فروش آن را در دیجی کالا دارید.
پس از ثبت مراحل فوق روی ادامه کلیک نمایید و اطلاعات حساب خود را تایید کنید.
در این مرحله قرارداد الکترونیک روی صفحه ظاهر خواهد شد که در صورت تایید می توانید مراحل ثبت نام را ادامه دهید. در غیر این صورت فرایند ثبت نام با عدم موافقت با قرارداد متوقف خواهد شد.
لطفا توجه کنید که حتما قرارداد را تا انتها مطالعه کنید تا گزینه “قرارداد همکاری را مطالعه کردم و موافقم” فعال شود.
در مرحله ی بعدی، کد اعتبار سنجی برای شماره موبایلتان ارسال خواهد شد. کد اعتبار سنجی را اینجا وارد کنید.
حالا وارد صفحه بارگذاری مدارک شده و اگر شامل مالیات بر ارزش افزوده هستید گزینه بلی در غیر اینصورت با انتخاب گزینه ی خیر مراحل ثبت نام را ادامه دهید.
در مرحله ی بعدی شما باید تصویر پشت و روی کارت ملی شخص صاحب پنل را بارگذاری و ارسال کنید. در انتها دکمه ی ثبت نهایی را انتخاب کرده تا وارد مرحله ی بعدی شوید.
در مرحله آخر شما باید برای شرکت در یکی از کلاس های آموزشی مرکز فروشندگان (دوره ی حضوری یا غیرحضوری) ثبت نام کنید. شرکت در یک جلسه آموزشی برای تمامی فروشندگان ضروری است و اگر فروشنده ای در کارگاه های آموزشی دیجی کالا شرکت نکرده باشد، اجازه ی قیمت گذاری و فروش محصولات را ندارد. پس از ثبت نام می توانید وارد پنل جدیدتان شوید.
شرکت ها و موسساتی که دارای کد اقتصادی و گواهی ارزش افزوده معتبر هستند. این شرکت ها می توانند به عنوان فروشنده ی حقوقی با دیجی کالا همکاری کنند.
در مرحله بعدی باید طبق برگه ارزش افزوده، آدرس و کدپستی را ثبت و شماره تماس های در دسترس و پاسخگو را درج کنید. استان و شهر محل سکونت، آدرس دقیق محل سکونت و کد پستی را به صورت دقیق در محل مورد نظر درج کنید.
2 . در انتخاب موقعیت مکانی دقت کنید و حتما موقعیت درست و دقیق را از روی نقشه انتخاب کنید.
3 . شماره تلفن ثابت و موبایل خود را جهت هماهنگی و برقراری تماس وارد نمایید.
نکته: در مراحل بعدی کد اعتبار سنجی موبایل جهت صحت شماره وارد شده برای شما ارسال می شود. پس حتما شماره موبایل خود را صحیح وارد کنید.
سپس تمامی مراحل ثبت مربوط به اطلاعات تجاری خود را وارد کنید:
1 . نام فروشگاه: نام نمایش داده شده در سایت دیجی کالا که باید مطابق با حوزه فعالیت شما باشد.
2 . شماره شبا: برای افراد حقیقی باید به نام صاحب پنل و برای اشخاص حقوقی باید به نام شرکت باشد.
اگر پس از وارد کردن شماره شبا پیغامی مبنی بر عدم تطابق نام و نام خانوادگی وارد شده هنگام ثبت نام با شماره شبای وارد شده دریافت می کنید، دو راه حل برای رفع این مشکل وجود دارد:
الف . از صحیح بودن شماره شبای خود اطمینان حاصل کنید.
ب . نام شما در بانک به هر شکلی که وارد شده باشد، باید در هنگام ثبت نام هم به همان شکل در سایت دیجی کالا ثبت شود.
مثال: بهزاد علیزاده …. بهزاد علی زاده
ج . با مراجعه به بانک یا سایت بانک صادر کننده شماره شبا، نامی که بانک به شماره شبای شما تخصیص داده است دریافت کنید.
3 . قصد فروش چه کالاهایی را دارید؟ در زمینه ی فعالیت خود لطفاً گروه موردنظر را انتخاب نمایید.
4 . تعداد حدودی تنوع کالای آماده فروش: تعداد کالایی که در حال حاضر قصد فروش آن را در دیجی کالا دارید.
5 . در این مرحله قرارداد الکترونیک روی صفحه ظاهر خواهد شد که در صورت تایید می توانید مراحل ثبت نام را ادامه دهید. در غیر این صورت فرایند ثبت نام با عدم موافقت با قرارداد متوقف خواهد شد.
لطفا توجه کنید که حتما قرارداد را تا انتها مطالعه کنید تا گزینه “قرارداد همکاری را مطالعه کردم و موافقم” فعال شود.
6 . در مرحله ی بعدی کد اعتبار سنجی برای شماره موبایلتان ارسال خواهد شد.
7 . حالا وارد صفحه بارگذاری مدارک خواهید شد.
اگر مشمول برگه گواهی ارزش افزوده هستید لطفا گزینه بلی را انتخاب نموده و تصویر برگه ارزش افزوده خود را بارگذاری و ارسال کنید.
در غیر اینصورت با انتخاب گزینه خیر و ارائه برگه معاف از مالیات ثبت نام را ادامه دهید.
8 . در مرحله ی بعدی بارگذاری مدارک شرکتی از جمله آخرین تغییرات روزنامه رسمی و تصویر گواهی ارزش افزوده و تصویر کارت ملی صاحب یا صاحبین امضاء را انجام دهید.
پس از بارگذاری تمامی مدارک و مستندات مربوط به شرکت خود، با زدن دکمه ی ثبت نهایی وارد مرحله بعد شوید.
9 . در مرحله آخر شما باید برای شرکت در یکی از کلاس های آموزشی مرکز فروشندگان (دوره حضوری یا غیرحضوری) ثبت نام کنید.
شرکت در یک جلسه آموزشی برای تمامی فروشندگان ضروری است و اگر فروشنده ای در کارگاه های آموزشی دیجی کالا شرکت نکرده باشد، اجازه ی قیمت گذاری و فروش محصولات را ندارد.
فروشنده های جدید تا 4 هفته محدودیت دریافت سفارش خواهند داشت تا 10 سفارش در روز. بعد از 4 هفته محدودیت حجم سفارش به صورت سیستمی محاسبه خواهد شد.
می توان گفت برگ برنده دیجی کالا نزد مشتری، امکان مرجوع کردن کالا است. دیجی کالا به هر دلیلی کالای شما را تا یک هفته و حتی در حالت عضویت در دیجی پی تا یک ماه هم پس می گیرد. این ویژگی برای مشتری بسیار جذاب و ترغیب کننده است. اما از دید فروشنده اتفاقاتی که واقعا رخ می دهد این چنین است: کالاهای دکوراتیو از جمله کالاهایی هستند که مشتری به راحتی می تواند استفاده لازم را انجام و بعد از آن محصول را پس بدهد. اتفاقی که برای خیلی از فروشندگان در دیجی کالا افتاده این است که مشتری پس از استفاده کالا رو پس داده و فروشنده مانده و کالایی که با هزار زحمت به انبار تحویل داده و حال آسیب دیده است.
این آسیب به هر دلیلی که باشد قابل قبول نیست و به طور کلی چه کالا آسیب دیده باشد چه نباشد، حس دست دوم را به هر کسی منتقل می کند. این موارد برای کالاهایی که جنبه تزیینی و هنری دارد بیشتر مد نظر است. اما در کالاهای با استحکام بالاتر و یا مواردی که در استفاده خراب نمی شود، این نگرانی کمتر بوده و نهایت به بسته بندی مجدد ختم شود.
جالبه که بدانید فروشگاه های آنلاین خارج از کشور همه QC یا کنترل کیفیت سختگیرانه ای داشته و هر کالا رو در دسته قابلیت ارجاع قرار نمی دهند.
نحوه محاسبات کمیسیون براساس قرارداد و توافقات انجام شده است و در نهایت به صورت سیستمی تنظیم خواهد شد. برای توضیحات بیشتر به بخش "توضیحات تکمیلی" مراجعه کنید. اما طبق گزارش مردمی بین 5 تا 7 درصد می باشد.
حواستان باشد که لغو سفارش از طرف فروشنده، تاخیر در ارسال کالا، فروش کالاهای ممنوعه و مرجوع شدن محصول برای شما جریمه های سنگینی دارد. این جریمه در کمترین حالت ممکن میزان کمیسیون ضرب در قیمت کالا است. یعنی اگر محصول شما 200 هزار تومان باشد و دیجی کالا 2 درصد کمیسیون برای آن تعیین کند، در صورت تاخیر در ارسال کالا 400 هزار تومان جریمه می شوید.
برای فروش بعضی از محصولات در دیجی کالا باید مجوز رسمی داشته باشید. مثلا فروش کتاب در دیجی کالا به پروانه نشر احتیاج دارد. برای فروش موتور و ماشین هم مدارک وزارت صنعت و معدن نیاز است. برای فروش موبایل و تبلت باید پروانه کسب داشته باشید. فروش کالاهای پزشکی هم به مجوز سازمان غذا و دارو نیاز دارد.
نحوه ی محاسبات هزینه ی ارسال و پردازش به صورت چارت محاسباتی (ابعاد و وزن) در قرارداد به طور کامل ذکر شده است. برای توضیحات بیشتر به بخش "توضیحات تکمیلی" مراجعه کنید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با مرکز فروشندگان دیجی کالا، می توانید از شماره تلفن 61930600 یا فرم تماس با ما استفاده کنید و یا با مشاهده مرکز آموزش سوال خود را بیابید.
انبار و محل نگه داری کالا یکی از مهم ترین ارکان یک سازمان، شرکت یا فروشگاه است. انبارها محلی مطمئن برای نگه داری از دارایی های یک سازمان هستند که باید با وضع قوانین صحیح و برنامه ریزی دقیق اداره شوند. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، مانند سایر سازمان ها و فروشگاه ها از چندین انبار بزرگ و مجزا جهت تامین کالا، پذیرش محصولات فروشندگان و تحویل سفارشات مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن بهره می برد.
برای مدیریت کالا های خود در انبار می توانید با کمک از نرم افزار های آنلاین مانند انبارآنلاین به راحتی موجودی و فروش خود را کنترل و رصد کنید. ممکن است شما که فروشنده یا انبار کالا دارید؛ کالاهای خود را به چند شخص و یا شرکت دهید. برای کنترل رسید و حواله انبار نیازمند نرم افزار خواهید بود. در انبار آنلاین که با دامنه داخلی و آنلاین است می توانید از هر مکانی موجودی و انبار خود را مدیریت کنید. یعنی در صورت قطعی اینترنت و ملی شدن نت نیز مساله ای نخواهد داشت.
نسخه پایه شامل تمامی امکانات لازم برای یک انبارداری تعدادی است که با اضافه کردن ماژول ها (ریالی، خرید و تدارکات، سفارش کالا، تصویر و سفارشی) می توانید بخش های بیشتری دسترسی داشته باشید. هر کسب و کاری که نیازمند انبارداری باشد، می تواند از این نسخه استفاده کند. سه سطح برای دسته بندی وجود دارد، تعریف واحد، محل استقرار، بارکد برای هر کالا امکان پذیر است.
برای حواله انبار اکسل می تواند به کمک شما بیاید تا بصورت یکجا فرم ورود و خروج از انبار را در نرم افزار ثبت کنید.
برای مشاهده دموی رایگان و بررسی نسخه های مختلف انبارداری پیشرفته ی انبارآنلاین وارد این لینک شوید.
با کمک این نرم افزار می توانید فروش های خود به با سلام، دیجی کالا، فروش های حضوری، فروش های اینستاگرام و شبکه های اجتماعی و ... را به راحتی مدیریت کنید.
آدرس و ساعات کاری انبارهای دیجیکالا در تهران به شرح زیر است. تاریخ اسناد برداشته شده از سایت دیجی کالا در 17 مهر 1401
اگر وزن کالا بزرگتر یا مساوی 15 کیلوگرم باشد یا هر یک از ابعاد کالا بزرگتر یا مساوی 35*65*45 سانتی متر باشد، آن محصول جز کالاهای سایز بزرگ/متوسط محسوب می شود.
اگر وزن کالا کمتر از 15 کیلوگرم باشد یا هر یک از ابعاد کالا کوچکتر از 35*65*45 سانتی متر باشد، آن محصول جز کالاهای کوچک محسوب می شود.
همه ی کالاها باید با لیبل نارنجی (لیبل مشخصات کالا مخصوص فروشندگان دیجی کالا) به انبار تحویل داده شوند.
به هیچ عنوان روی یک کالا چند لیبل الصاق نکنید، توجه کنید که روی هر کالا باید یک لیبل نارنجی الصاق شود، از الصاق چند لیبل مختلف حتی با سریال های یکسان هم خودداری کنید. در صورتی که جنس بسته بندی محصول، به گونه ای است که لیبل روی آن الصاق نمی شود (پارچه)، حتما بسته بندی را شیرینک کرده و سپس لیبل را روی شیرینک کالا الصاق کنید.
قابل توجه فروشندگانی که محصولاتشان را از شهرستان و با سرویس اداره ی پست ارسال می کنند:
♦ به مثال زیر توجه کنید:
در صورتی که نماینده ی ارسالی به انبار، تا تحویل کامل محموله به همکاران ورود کالا صبر نکند، مسئولیت کالاها به عهده ی فروشنده خواهد بود. توجه کنید که زمانی که کالای خود را به انبار ارسال می کنید میانگین زمان انتظار در انبارهای دیجی کالا جهت تحویل محموله 45 دقیقه است. لطفا نماینده ی خود را قبل از ارسال محموله از این زمان تقریبی انتظار مطلع کنید.
تحویل محموله در انبارهای دیجی کالا تا پایان ساعت های اعلام شده صورت می گیرد و همکاران انبار از پذیرش محموله هایی که بعد از ساعت کاری وارد انبار شده، معذورند.
در منوی گزارشات، زیر منوی صورتحساب ها، ردیفی با عنوان “هزینه ی انبارداری” وجود دارد. هزینه ی انبارداری در یک ماه اول رایگان بوده و بعد از یک ماه، به ازای هر DKPC با توجه به جدول هزینه ها در پنل محاسبه خواهد شد.
از آنجا که لیبل همانند شناسنامه ی محصول است و الصاق آن روی هر محصول جهت ورود به انبارهای دیجی کالا ضروری است، محموله ی بدون لیبل در انبارهای دیجی کالا پذیرش نخواهد شد. در صورتی که فروشنده کالاهای خود را بدون الصاق لیبل نارنجی رنگ به انبار ارسال کند و درخواست چاپ لیبل در انبار داشته باشد، بابت چاپ هر یک عدد لیبل مشخصات کالا در انبارهای دیجی کالا، مبلغ 2000 تومان هزینه از صورت حساب فروشنده کسر خواهد شد. همکاران انبار لیبل را چاپ کرده و به فروشنده تحویل می دهند و وظیفه الصاق لیبل روی هر محصول به عهده ی خود فروشنده است.
انبارهای دیجی کالا از پذیرش کالاهای فاقد محموله معذور هستند.علت این تصمیم آن است که در بعضی از مواقع، فروشندگان کالاهایی را همراه یک محموله به انبار ارسال می کنند که در محموله ثبت نشده و فاقد لیبل هستند. از آنجا که این کالاها هنگام ساخت محموله در پنل قید نشده اند، امکان چاپ لیبل مشخصات حتی توسط همکاران انبار برای آن ها وجود ندارد. همان طور که می دانید لیبل همانند شناسنامه ی یک محصول است و محصولی که فاقد لیبل باشد به هیچ عنوان قابل شناسایی و ردیابی در انبار نیست.
بنابراین در صورتی که کالا به هر علتی بدون محموله وارد انبار شود، فروشنده تا 45 روز فرصت دارد با مدارک اثبات مالکیت کالا، جهت دریافت آن ها به انبار مراجعه کند. پس از گذشت 45 روز دیجی کالا مسئولیتی در قبال نگه داری کالاهای بدون محموله نخواهد داشت.
برای ارسال کالای باندل به انبار حتما نکات زیر را رعایت فرمایید:
به علت خطرات احتمالی ناشی از انبار کالاهای قابل اشتعال در انبارهای دیجی کالا، از روز شنبه 1 مهر ماه 1398 قانون زیر در مورد نحوه پذیرش “کپسول گاز پیک نیکی و سفری” اعمال خواهد شد:
در صورتیکه کپسول گاز پر شده باشد، فقط امکان پذیرش محموله سفارش در انبار وجود خواهد داشت. یعنی فروشنده فقط در صورت دریافت سفارش از مشتری می تواند اقدام به ساخت محموله سفارش نموده و به انبار ارسال کند. امکان دپو (انبارش) کپسول گاز پر شده در انبار وجود نداشته و در صورت ارسال محموله جهت انبارش، همکاران انبار از پذیرش محموله معذور خواهند بود. در صورتیکه کپسول گاز خالی باشد، امکان ارسال محموله برای سفارش و انبارش وجود دارد و در انبار پذیرش خواهد شد.
محصولاتی که دارای تاریخ تولید و انقضا هستند، جز گروه های حساس بوده و باتوجه به این موضوع که این محصولات به طور مستقیم با سلامت افراد در ارتباط هستند، اهمیت ویژه ای دارند.
تمامی محصولات گروه آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، تستر عطر و ادکلن، مواد خوراکی، غذای حیوانات، محصولات دارای برچسب اصالت کالا و سیب سبز و … نمونه هایی از این گروه های حساس بوده که جهت فروش این محصولات باید قوانین رعایت شود.
درصورتی که محصول دارای تاریخ تولید و تاریخ انقضا باشد، زمان تحویل کالا به انبار باید دو سوم از عمر محصول باقی مانده باشد.
اگر محصول دارای تاریخ تولید نیست و فقط تاریخ انقضا روی محصول درج شده، محصول جهت ارسال به انبار باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
نکته ای که برای کالاهای تاریخ انقضادار وجود دارد این است که فرصت فروش را عامل تاریخ انقضا مشخص می کند و این محدودیت باید با مدیریت جدی و با دقت انجام شود تا بتوان جلوی ضرر انبارکردن و فاسد شدن آن را گرفت. در صورتی که کالاهای دیگر در صورت انبار شدن، حداقل آسیب فاسد شدن را ندارند.
برای مدیریت کالای تاریخ انقضا دار می توانید از نرم افزار انبار آنلاین (نسخه داروخانه) کمک بگیرید. جهت مشاهده دمو رایگان از اینجا وارد شوید.