گوگل ادز Google Ads یا گوگل ادوردز که نام قدیمی آن است، سرویس تبلیغاتی شرکت گوگل است که امکان ایجاد کمپین های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد. گوگل ادز که قبلاً گوگل ادوردز نام داشت، یک سیستم تبلیغات کلیکی است که در آن هزینه هر کلیک توسط تبلیغ کننده تعیین می شود.
سرویس تبلیغات در گوگل به مشتریان این امکان را می دهد که علاوه بر آن که سایت هایشان بر حسب رتبه ای که الگوریتم های گوگل به آن ها اختصاص داده است در نتایج جستجو نمایش داده می شود، بتوانند سایت هایشان را در همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برای کاربرانی که جستجوهایی مرتبط با کسب و کار و وب سایت آن ها می کنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمت های مختلف به نمایش بگذارند. به این ترتیب صاحبان وب سایت ها می توانند با هزینه هایی به نسبت کم وب سایت و کسب و کار خود را در معرض دید کاربران و در صفحه اول قرار دهند.
سرویس گوگل ادز ویژه افرادی می باشد که دارای وب سایت می باشند یعنی در واقع تنها کسانی می توانند از گوگل ادز در بخش موتور جستجوگر آن تبلیغات کنند که وب سایت داشته باشند و بتوانند در نتایج بالاتری قرار گیرند. به طور کلی رتبه تبلیغ شما در گوگل با دو معیار تعیین می شود: هزینه پرداختی و امتیازی که از گوگل می گیرید.
در این روش، تبلیغات دهندگان یعنی شما در گوگل به ازای نمایش آگهی خود در گوگل مبلغی پرداخت نمی کنید، در واقع نمایش آگهی متنی در گوگل رایگان است اما به ازای کلیک بر روی آگهی مبلغ از اعتبار اکانت گوگل ادز کسر می گردد. در تعاریف این نوع تبلیغات، تبلیغات کلیکی می گویند یعنی تبلیغات دهندگان به ازای کلیک هزینه پرداخت می کنند. همچنین اعدادی که گوگل جهت هر کلیک از حساب کم می کند یک عدد ثابت و مشخصی نیست و با:
تغییر می کند و ممکن است در یک روز اعداد متفاوتی از یک حساب کم شود.
در کل امتیازی که گوگل به تبلیغ می دهد در قالب quality score مشخص می شود که از 1 تا 10 رتبه بندی می شود. هرچقدر quality score بالاتر باشد، هزینه به ازای هر کلیک کاهش می یابد. این امتیاز بر اساس 3 شاخص زیر تعیین می شود:
هرچقدر امتیاز کیفی بالاتری از گوگل ادز دریافت کنید، هزینه های شما کاهش می یابد و با هزینه کمتری در رتبه های بالاتر قرار می گیرید. در واقع، هر چقدر کیفیت کار شما بالاتر باشد، گوگل تمایل بیشتری دارد تا تبلیغ شما را نسبت به رقبا بالاتر نشان دهد، آن هم با هزینه کمتر.
تبلیغ شما حداقل ویژگی هایی داشته باشد، یعنی:
یکی دیگر از شاخص های امتیاز دهی در گوگل ادز است. این شاخص میزان رضایت کاربر از صفحه فرود تبلیغ را نشان می دهد. این امتیاز به 3 صورت زیر به ازای هر کلمه کلیدی تخصیص می یابد:
به ازای هر کلمه کلیدی شما تعیین می شود. هر چقدر سایت شما سرعت بارگزاری مناسبی داشته باشد، نمایش مناسبی در موبایل (ریسپانسیو باشد) داشته باشد و بتواند مدت زمان بیشتری کاربر را در سایت نگه دارد، امتیاز شما نیز بیشتر خواهد بود.
گوگل ادز به دنبال آن است که وقتی مشتریان روی متن تبلیغ کلیک می کنند، تجربه کاربری خوبی از سایت مقصد و صفحات فرود آن داشته باشند. بنابراین بهتر است تلاش کنید تا صفحات فرود مفید، کاربردی و راحت داشته باشید. چند موردی که گوگل به آن حساس است:
از پارامتر های دیگر: افزایش دهندگان آمار کلیک، افزونه ها یا extensionها هستند که 2 نوع آن در ایران به راحتی قابل استفاده است.
افزونه ها را می توانید به متن اصلی تبلیغتان اضافه کنید تا اطلاعات بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهید. استفاده از این افزونه ها می تواند کیفیت تبلیغ شما را افزایش و هزینه های شما را کاهش دهد.
یکی از این دو افزونه callout (افزونه شماره تماس) است که به تبلیغ دهنده این قابلیت را می دهد که 25 کاراکتر بیشتر بنویسد. طبیعتاً افزایش تعداد حروف، در دیده شدن بیشتر مستقیماً تأثیرگذار است.
افزونه دیگر نیز sitelink (افزونه لینک سایت) است که به تبلیغ دهنده این امکان را می دهد که علاوه بر صفحه فرود اصلی، کاربران را به صفحات دیگری نیز بفرستند و البته حجم تبلیغ، بزرگتر می شود و احتمال کلیک آن را افزایش می دهد.
دیگر افزونه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
در ادامه شش سوال متداول در زمینه تبلیغات در گوگل پاسخ خواهیم داد.
هزینه هر کلیک در گوگل ادز با توجه به کلمه کلیدی انتخابی، تعداد رقبا و نمره کیفیت سایت تعیین می شود و نمی توان به طور کلی یک قیمت را تعیین کرد. گاهی ممکن است به دلیل رقابت پایین در یک کلمه کلیدی نیاز به پرداخت هزینه ای کمتر از 10 سنت باشد، اما در بعضی موارد هزینه هر کلیک در گوگل ادز به بالای 50 سنت هم می رسد.
خیر، به صورت مستقیم نمی توانید برای دامنه های ir از سرویس گوگل ادز استفاده کنید. اما می توانید با خرید یک دامنه مشابه با پسوند .com (یا پسوند های بین المللی دیگر) و پارک کردن دامنه جدید روی دامنه ir، تبلیغ خود را در گوگل ثبت کنید. هرچند در نسخه های جدید صحبت هایی از امکان تبلیغ .ir شده است اما همه شرکت ها انجام نمی دهند.
تعیین بازه زمانی نمایش تبلیغ یکی از قابلیت های گوگل ادز است و می توان تبلیغ را فقط در ساعات و روزهای خاصی نمایش داد.
خیر، تبلیغات گوگل ادز محدودیت زمانی ندارد و تا زمان پایان اعتبار، نمایش داده می شود.
بله، شما می توانید مبلغی را به عنوان سقف هزینه روزانه تعیین کنید. این مقدار سقف هزینه است و نه هزینه روزانه. به طور مثال، اگر سقف هزینه روزانه شما 10 دلار باشد، هرگاه هزینه تبلیغ شما در روز به 10 دلار برسد، تبلیغ شما تا روز بعد متوقف می شود.
KWFinder
Google Search Console
Bing Webmaster Tools
ابزار Keyword Planner
برای فعال سازی کمپین و استفاده از خدمات گوگل می توانید پرداخت با استفاده از حساب شخصی در خارج از کشور اقدام کنید و یا توسط آژانس های تبلیغاتی اقدام به پرداخت کنید.
شرکت های معتبر فعال در تبلیغات گوگل ادز می توان به موارد زیر اشاره کرد.
برتینا به عنوان یک شرکت بزرگ سهامی در زمینه ارائه سیستم ها، نرم افزارها، سخت افزارها و خدمات تحت شبکه و اینترنت در ایران فعالیت می نماید. حیطه اصلی فعالیت این شرکت فناوری اطلاعات بوده و تلاش می نماید تا حوزه فعالیت را در این موضوع گسترش دهد.
شرکت فناوری پیشرفته پارسیان در سال 1383 تاسیس شد و پس از چند سال به نام شرکت فناوری پیشرفته پارسیان (سهامی خاص) و نام تجاری برتینا تغییر یافت. برتینا در سال 1393 با افزایش سرمایه اقدام به توسعه خدمات خود نمود و خدمات سامانه ستاد و آموزشکده فنی برتینا را به فهرست خدمات قابل ارائه خود افزود. این شرکت از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات تحت شبکه و اینترنت، تنها پارتنر رسمی گوگل در ایران و میزبان بسیاری از سازمان های دولتی، نیمه دولتی و شرکت های بزرگ و کوچک است.
با توجه به اینکه در سال های اخیر استفاده از فضای مجازی و افزایش آمار استفاده کنندگان اینترنت نیاز به طراحی سایت، طراحی اپلیکیشین موبایل و ... به طبع در حال افزایش می باشد که به این منظور شرکت های بسیاری در زمینه ارائه خدمات بازاریابی اینترنتی به فعالیت مشغول می باشند که در این میان می توان گفت کیان تجارت به عنوان یکی از معتبرترین فعالان در این زمینه توانسته اند پاسخگوی تمامی نیازهای کاربران و مخاطبان به بهترین و با کیفیت ترین نحو ممکن باشند. از جمله مهمترین فعالیت های شرکت کیان تجارت می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- طراحی اپلیکیشین موبایل
- سئو سایت
- تبلیغات حرفه ای گوگل
- بازاریابی اینترنتی
- خدمات تلگرام
- خدمات اینستاگرم
نوین مارکتینگ در سال 1385 با هدف ارایه خدمات نوین دیجیتال مارکتینگ با کیفیت بالا و به شکل کاملا شفاف، تاسیس شد. اولین خدمات ما تبلیغات کلیکی و بازاریابی از طریق موتورهای جستجو بود؛ که با گسترش مجموعه، طراحی وب سایت، تولید محتوا، سئو و بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز به آن اضافه شد
تمام تلاش تیم نوین مارکتینگ ایجاد یک حس خوب از تجارت در فضای آنلاین است. در دنیای دیجیتالی امروز، موفقیت در این حوزه می تواند از جذابیت های بالایی برخوردار باشد. ما در مدت فعالیت مان در حوزه وب و دیجیتال مارکتینگ، تجربیات بسیاری را کسب کرده و توانسته ایم راه های درست موفقیت را پس از ارائه مشاوره به بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ بیابیم؛ تا بتوانیم هم اکنون در اختیار شما قرار دهیم.
تلاش ما بر این است که با تحقیق و آموزش در حوزه دیجیتال مارکتینگ، تمام تکنیک های روز دنیا را فرا گرفته تا بتوانیم تکنولوژی های جدید را در جهت انتقال و خدمت رسانی به مشتریان به کار ببندیم، با توجه به داشتن یک همکار بین المللی در تایلند، همیشه تلاشمان بر این بوده تیم نوین مارکتینگ را در سمینارها و کارگاه های آموزشی شرکت دهیم؛ تا از این طریق بتوانیم آخرین تکنولوژی روز دنیا را فرا گرفته و در راستای خدمت رسانی بهتر به مشتریان خود به کار ببندیم.
وب رمز در سال 1381 با هدف فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات وب با کیفیت جهانی پایه گذاری شد. طی نزدیک به دو دهه ارائه خدمات تخصصی وب و IT، طراحی سایت و سئو و طراحی پورتال و CMS اختصاصی، در کنار میزبانی وب حرفه ای و سرور مجازی و اختصاصی برای کسب و کارها شرکت ها و سازمان ها؛ به عنوان یکی از شرکت های برتر فناوری اطلاعات شناخته شده و امروزه بهترین خدمات تخصصی وب را با بالاترین کیفیت در دسترس مشتریان قرار می دهد.
بیش از 10 سال است که رسانۀ تجارت نوین در حوزۀ فناوری های دیجیتال فعالیت می کند. تجربۀ این سال ها به ما نشان داده است که رسانه های دیجیتال می توانند نقشی کلیدی در افزایش کیفیت زندگی همۀ ما ایرانی ها ایفا کنند. دقیقاً همین نگاه بود که باعث شد ما وارد عرصۀ بازاریابی دیجیتال شویم. به این امید که بتوانیم نقشی کوچک در بهبود و توسعۀ رسانه های دیجیتال فارسی داشته باشیم. آژانس بازاریابی نوین قصد دارد همراه شما، فصلی نو در بازاریابی کسب و کارهای (دیجیتالی) ایران آغاز کند. رویکردی نو که از کسب و کارها می خواهد دیدی طولانی مدت داشته باشند. دیدی که درآمد امروز و راهکارهای کوتاه مدت تبلیغاتی را با کیفیت، شفافیت، آموزش و صمیمیت پیوند می زند. نگاهی که بر ایجاد روابط پایدار با مشتری ها تاکید دارد.
برای مدیریت فروش آنلاین خود می توانید از نرم افزار انبار آنلاین استفاده کنید. دستیار انبار شما، آنلاین و بدون محدودیت کاربر که سرعت کسب و کار شما را افزایش می دهد.