شروع دوباره و جایگزین کردن برای بهبود روند ها کار سختی است. بخصوص وقتی برای این جایگزینی و شروع، برنامه ریزی و شناخت کافی وجود نداشته باشد. هر چه وابستگی های شما به نرم افزارهای پیشین بیشتر باشد این جایگزینی سخت تر خواهد بود. لازم است تمامی نیاز های خود از نرم افزار قبلی را بشناسید و نیازهای جدید را مد نظر داشته باشید.
در این مقاله به این دو سوال پاسخ خواهیم داد.
اگر کاربر انبار آنلاین نیستید؛ شاید برایتان این سوال باشد که چگونه به راحتی کالاهای خود را در نرم افزار جدید تعریف کرده و انتقال مانده و موجودی ها به نرم افزار جدید را انجام دهید. اگر قصد مهاجرت به انبار آنلاین را دارید، می خواهید کالاها و موجودی های خود را به سیستم انبارداری منتقل کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
پس از انتخاب و تصمیم برای خرید، برای اینکه مراحل پیاده سازی نرم افزار یا سایت در کسب و کار به بهترین شکل انجام شود و کاهش هزینه ها و ریسک شکست را به همراه داشته باشد؛ می توانید از مراحل زیر کمک بگیرید. در این حالت مهاجرت به نرم افزار جدید با سرعت بیشتر و خطای کمتری انجام شود.
مدیر پروژه باید توانایی مستند سازی داشته باشد. لازم است او به فرآیندهای داخلی کسب و کار و نرم افزار قبلی آگاه و مسلط باشد. کسی که مورد قبول کاربران نرم افزار جدید و از همه مهمتر این نماینده باید قابل اعتماد مدیر باشد. قابل اعتماد بودن مدیر پروژه یعنی تمامی خواسته های مدیر را می داند و بجای او پیگیری کار را انجام می دهد.
مدیر پروژه باید اختیارات و زمان لازم برای اجرایی شدن نرم افزار را نیز داشته باشد تا بتواند با برقراری ارتباطی مناسب (صمیمانه، نزدیک و منطقی) بین کاربران، پرسنل خود و مجری نرم افزار موانع راه اندازی را شناسایی و رفع کند. با این ویژگی و توانایی ها نیازی نیست این شخص حتما مسلط به برنامه نویسی باشد.
حتما پیش می آید که نرم افزار جدید، روند های جدید و متفاوتی از نرم افزار قبلی داشته باشد. مدیر پروژه می تواند با صبوری جلسات منظم به صورت خصوصی با کاربران یا تیم های مختلف داشته باشد تا روندهای نامناسب بخش آن ها را شناسایی و مکتوب کند. همچنین نظرات منطقی خود را برای حذف و فرآیند های جدید پیشنهاد و جایگزین کنند.
اصرار و تعصب به انجام کارها، مشابه و عینا مطابق نرم افزار گذشته راه به جایی نمی برد. چرا که اگر این روند کافی و گسترش پذیر بود، نیاز به تغییر نرم افزار ایجاد نمی شد. در این حال نیاز است کاربران و مدیر پروژه با دقت و انعطاف بیشتری این مسیر را حمایت کنند.
برگزاری جلسه با مجری کمک می کند تمام ابهامات و موانع در سطح بالا برطرف شود و اجرایی شدن هر ایده و روندی بررسی و بهبود یابد. در این حالت شیوه کانورت اطلاعات و مهاجرت از سیستم قدیم به جدید بررسی و برنامه ریزی می شود. همچنین زمان صفر نمودن یا پاک کردن اطلاعات تمرینی از نرم افزار برنامه ریزی می شود. برای پاک کردن و صفر نمودن اطلاعات تمرینی می توانید از طریق تیکت اقدام کنید. مدیر سیستم از پورتال مشتریان درخواست خود را اعلام نموده و تیم پشتیبانی در اسرع وقت عملیات پاکسازی را انجام خواهد داد.
مدیر پروژه به کمک کاربران خود، داده ها و اطلاعات اولیه را تهیه و بخش های تنظیمات و داده های لازم را در نرم افزار وارد می کنند. شما می توانید از نرم افزار قدیم خود و اطلاعات آن خروجی اکسل بگیرید و در نرم افزار جدید با اکسل ورود دهید. این انتقال راحت در داده ها از مزیت های انبار آنلاین است.
احتمالا کاربران مختلفی در بخش های متفاوت نرم افزار کار می کنند. بهتر است تمامی پرسنل و کاربران در جلسه ای با کلیات روند ها و کارکرد نرم افزار آشنا شوند. قسمت هایی که ممکن است حتی با آن ها سروکاری نداشته باشند در این آشنایی تاثیر گذار است. این جلسات نباید کوتاه یا بلند باشند. پیشنهاد جلسه سه ساعت و نیم با یک زنگ تفریح نیم ساعته مناسب و کافی است. اگر لازم بود تا جلسات بیشتری وجود داشته باشد، نباید بین کلاس بیش از 7 روز زمان بگذرد و در این مدت لازم است کاربران زیر نظر مدیر پروژه تمرینات کلی را در محیط دمو نرم افزار داشته باشند و سعی کنند آموزه های خود را با روند های قدیم خود تطبیق دهند.
در نرم افزار انبارداری برای انجام کار در محیط تستی می توانید دمو رایگان دریافت کنید یا محیط اختصاصی یکماهه را برای تست تهیه کنید. نمونه کالا ها و انبار ها به همراه طرف حساب را وارد کرده و این محیط را برای تست واقعی و جامع آماده کنید. آموزش ویدئویی ورود کالا با اکسل
نیاز است تمامی مراحل انبارداری از شروع تا پایان؛ تعریف دوره کاری و دوره مالی جدید، انبارگردانی و بکاپ گیری... همه و همه را یک بار امتحان کنید.
نرم افزار آنلاین | لینک |
---|---|
دریافت دمو نرم افزار انبارداری حرفه ای | web.anbaronline.ir |
دریافت دمو نرم افزار انبارداری داروخانه | daroo.anbaronline.ir |
دریافت دمو نرم افزار خرید و تدارکات | logistic.anbaronline.ir |
دریافت دمو نرم افزار فروشگاهی/وب سایت فروشگاهی | Shop.anbaronline.ir |
هر کاربر آموزش دیده، بعد از تست محیط جدید ممکن است سؤال یا ابهامی داشته باشد که در جلسه ای بین تیم پشتیبانی با مدیر پروژه برگزار می شود. این جلسه می تواند بصورت تلفنی، آنلاین و یا در پیام متنی (تیکتینگ) برگزار شود. این مرحله برای آماده سازی پایانی و شروع کار جدی است.
پس از سپری شدن مراحل بالا، حال زمان ورود اطلاعات اصلی از نرم افزار قدیم و افتتاح رسمی و جدی نرم افزار جدید است. مدیر پروژه در این مرحله تا مدتی باید تمام امور را تحت نظارت کامل خود داشته باشد و انتظارات مطرح شده خود را چک کند.
بعد از شروع کار و مواجه شدن با روند واقعی کسب و کار ممکن است از مجری بخواهید تغییراتی را برای سهولت کاربری و افزایش کارایی فرآیندها در نرم افزار ایجاد کند. زمان مناسب برای فکر، تحلیل، مذاکره و برنامه ریزی در این خصوص است این مرحله است. البته باید در نظر داشته باشید تغییر های ریشه ای و کلی در این مرحله پذیرفتنی نیست. چرا که در مراحل قبلی مسیر اصلی و روند های اصلی پایه ریزی و ساخته شده اند. در این مرحله باید مراحل بهبود روند و پیشرفت نرم افزار را پیشنهاد دهید.
شاه کلید پیاده سازی نرم افزار سفارشی و آماده، صبوری، انعطاف پذیری و مثبت اندیشی است. امید است با نرم افزارهای جدید هرچه بیشتر به هدف های شغلی خود دست یابید. در نرم افزار انبار آنلاین امکان سفارشی سازی وجود دارد. در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در این زمینه با پشتیبانی 02182801803 در تماس باشید.
برای ورود به نرم افزار انبار آنلاین تنها لیست کالای خود را بصورت اکسل به همراه موجودی ها نیاز دارید.
انتقال اطلاعات انبارداری به نرم افزار انبار آنلاین به کمک نرم افزار اکسل بسیار سریع و آسان است. تنها کافیست از هر نرم افزاری که دارید یک خروجی اکسل دریافت کنید. به کمک لیست کالا هایی که دارید در نرم افزار انبار آنلاین کار خود را آغاز خواهید کرد.
برای این کار لازم است وارد مدیریت کالا، کالاها شده، از افزودن وارد بخش ثبت کالا شوید. از تب ورود با اکسل، اکسل نمونه را دانلود کنید. حال کافیست از لیست کالایی که دارید به اکسل نمونه منتقل کنید. نام کالا، بارکد، دسته بندی ها، موجودی، فی، عکس کالا، حداقل و حداکثر موجودی، ضریب واحد ها و ... را در اکسل نمونه کامل کنید. بعد از تکمیل، از بارگزاری فایل، اکسل خود را آپلود کنید.
دکمه انتقال به لیست فشار دهید؛ کالا ها به همراه موجودی آن ها به نرم افزار منتقل شد. انبارداری خود را شروع کنید!
مشاهده ویدئو آموزشی ورود اطلاعات به نرم افزار انبارداری
هر کسب و کاری در زمان های مشخصی از سال تصمیم به انبارگردانی و تغییرات اساسی در انبار خود می گیرند. بهترین زمان جابجایی و ورود به نرم افزار جدید می تواند بعد از انبارگردانی و حسابرسی آخر دوره باشد.
رسیدگی آخر سال و شروع جدید در سال 1402 انتخاب مناسبی برای مهاجرت به سیستم انبارداری آنلاین است.
سال جدید، نرم افزار جدید