یک سیستم مدیریت انبارداری درست برای کسب و کار شما

  • پنجشنبه 20/اردیبهشت/1397
یک سیستم  مدیریت  انبارداری درست برای کسب  و کار شما
مدیریت تصمیم گرفته است تا سیستم مدیریت سفارش خود را ارتقا دهد (OMS). این شرکت به سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) و همچنین OMS ها نگاه ویژه ای دارد.

به عنوان مدیر عملیات انبارداری و توزیع را برای اطمینان از اینکه سیستم جدید متناسب با نیاز شما است، ارایه می دهید.
چگونه می فهمید کسب و کار شما می تواند از سیستم مدیریت انبار بهره مند شود؟
بیشتر انبارها و مراکز توزیع با سیستم مدیریت سفارش (OMS) یا سیستم برنامه ریزی منابع انسانی (ERP) کار می کند.
چگونه می توان تعیین کرد که WMS عملکرد و مزایای بیشتری به همراه دارد؟
این مقاله به شما کمک می کند تا مزایای اطلاعات و بهره وری WMS را که به طور کلی بیشتر از CMS و ERP است، را بیشتر درک نمایید.

الزامات و نیازهای ما چیست؟

شناسایی انبارداری و مقررات سیستم مراکز پخش صدها شرکت را سنجیده ایم و به طور عینی پاسخ به اینکه کدام نوع سیستم مناسب است، اول، همیشه بهتر است کسب و کار فعلی خود را آنالیز کنید. سفارش، نمایه محصول و آینده کسب و کار و البته الزامات و نیازها را پیش بینی کنید.

برنامه ریزی منابع سازمانی ERP

بنظر می رسد این گامی رو به جلو است، با این حال، ما معمولا می بینیم که تیم های انتخاب سیستم بلافاصله به فروشندگان نرم افزار در طیف وسیعی از سیستم ها تماس می گیرند.
مقررات هیچوقت به طور کامل توسعه یا نوشته نشده است. نوشتن نیازها برای پاسخگویی به عملکرد فعلی و آینده ضروری است. بنابراین، شرکت ها الزامات کتبی نداشته و بحث و گفتگو با فروشنده بیش از حد بالا می رود.

  • آیا سیستم شما برای اجرای دستورات تجارت الکترونیک به کار می رود؟
  • آیا خرده فروشان برای پر کردن مجدد فروشگاه از سیستم شما استفاده می کنند؟

بیشتر فروشندگان با پاسخ مستقیم به این سوالات "بله" می گویند.
با این حال، تنها چیز مهم برای شرکت شما این است که جزییات وظایف را با توانایی هایشان تطبیق دهید و مشخص کنید.
ناکامی انجام این تکالیف اولیه این است که ممکن است شما راه حل کامل از عملکردی را که فکر می کنید نداشته و در طول فرآیند پیاده سازی تغییرات غیر منتظره ای انجام دهید.

انتخاب روند انعطاف پذیر

کسب و کار ها چند کاناله می شود. طبقه بندی محصولات و پروفایل سفارشات اغلب به طور چشمگیری تغییر می کند.
امروزه خرده فروشان آجر و ملات کانال های تجارت الکترونیک دارند. این دو کانال نیازهای مختلفی دارند. برای واحد های کارتن و پالت در مقابل تجارت الکترونیک سفارشات بسته بندی و حمل و نقل کوچکی دارند.
این تجارت ها تفاوت های دیگری هم دارند، از سبک های مختلف حمل و نقل خارجی، سیستم های آشکار و وسایل نقلیه استفاده می کنند.
در تجارت الکترونیک اعتماد مشتریان، پیگیری محصولات، محصولات مرجوعی یا تعمیر شده، مرکز توزیع خرده فروشی به این مقدار ندارید.
انجام 3PL بیشتر شایع است. شرکت های 3PL نیازمند امکانی هستند تا انبارداری و عملیات توزیع را برای مشتریان خود همیشه تغییر دهند.
عملیات سیستم انبارداری نیاز به روش های مختلفی برای ارائه کردن بخش های مختلف دارند. ضروری است تنوع مورد نیاز متکی بر انبارداری، توابع مورد نیاز، منطقه انبار، تمایز محصولات، نمایه سفارش و غیره را تهیه کنیم.
این الزامات متنوع، انعطاف پذیری و توانایی بیشتر محصولات انبار را تا حدودی پایین می آورد.
پیچیدگی کانال های مختلف یا تغییرات از دیگر مسائل تجارت است. مدیران انبار باید به این محیط های متفاوت واکنش نشان دهند. از مدیران مرکز توزیع خواسته می شود که وظایف متعددی را انجام دهند که این نیازمند طیف گسترده ای از قابلیت های انعطاف پذیر هستند. این انعطاف پذیری در بخش های مختلف و بکار بردن سیاست و فرآیند کسب و کار باعث شده نرم افزارهای WMS بیشتر از دیگر نرم افزارها مانند OMS و ERP استفاده و کاربرد داشته باشند.

زنجیره تامین Supply chain

خرده فروشان و شرکت های تجارت الکترونیک با تولید کنندگان و عمده فروشان خود، می خواهند بیشترین انعطاف پذیری را داشته باشند. یک تمایل این است که خدمات ارزش افزوده را افزایش دهند و عملکرد زنجیره تامین را بالا برند. فروشنده ها این روش را می پذیرند. سیستم مقررات و عملکرد زنجیره تامین اغلب بین شرکت ها متفاوت است.
کسب و کار شما چه عملکرد زنجیره ای نیاز دارد؟ یک تابع که اجازه می دهد تا انبار دریافت محموله را بهتر فراهم کند و توانایی دریافت اطلاعیه های پیشرفته حمل و نقل را داشته باشد. این قابلیت معمولا در نرم افزار انبارداری (WMS) استاندارد است. ASN ها (اطلاعات دقیق در مورد تحویل و در انتظار بودن را فراهم می کنند) اجازه می دهد مدیر دریافت، برای کارکنان برنامه ریزی کند تا قبل از رسیدن کامیون، برای تحویل آماده شوند. توانایی شناسایی برنامه ریزی کالا، دریافت رسید، تاریخ ورود و کالا های در حال انتظار نه تنها به فرآیند دریافت سرعت می بخشد بلکه جریان کالاها را از طریق تخلیه بهبود می بخشد.
تفاوت های عمده ای میان انبارداری ها (WMS) و OMS در کار زنجیره تامین وجود دارد. ممکن است کشتی به طور مستقیم به فروشگاه ها متصل شود یا خرده فروشی به زنجیره تامین نیاز داشته باشد در حالیکه شرکت های تجارت الکترونیک هرگز به آن نیاز ندارند.

دریافت

دریافت جایی است که عملیات انبار به طور سیستماتیک آغاز می شود و چه چیزی می تواند به طور موثر، کار آمد و دقیق در دریافت مجموعه و علامت گذاری برای نگهداری در انبار باشد.
فرآیند دریافت درون سیستم نرم افزار از کجا شروع می شود؟ آیا به زنجیره تامین ارتباط دارد؟
آیا سیستم دریافت کننده وجود دارد یا با ورود اولیه، باقی وروی ها آغار می شود؟
آیا RF و اسکن کردن کارتن ها و پالت ها نقطه ی شروع است؟
چه داده های در حال کار انبارداری در این سیستم ثبت نشده است؟ (مثلا : موافقت فروشنده، بازرسی کالای مشتری یا QA)
انبارداری (WMS) می تواند سطح بالایی از عملکرد را فراهم کند.

روش های چیدمان

برداشت سفارش یکی از هزینه های عمده است. اعمال کارآمدترین چیدمان باعث افزایش بهره وری می شود. بعضی از روش های چیدمان در بسیاری از نرم افزار های انبارداری شامل:

  • واحد سفارش
  • سبد خرید یا بن خرید
  • مرتب سازی و دسته بندی
  • انتخاب منطقه
  • انتخاب موج رادیویی
  • انتخاب و رد شدن
  • فضای خالی مناسب
  • مدیریت پذیر (انتخاب ویژه)

علاوه بر ویژگی های چیدمان سنتی، بسیاری از مراکز توزیع نیازمند تکنولوژی های جدید برای بهبود چیدمان هستند.
تکنولوژی برداشت صوتی و چیدن آسان به موفقیت یا یکپارچگی بیشتر انبارداری ها منجر شده است.
یکی از قابلیت های کلیدی، پیش بینی صف سفارش است تا مشخص کنید چه سفارش های برای پردازش در دسترس هستند. به جای آن که تمام سفارشات را با OMS انجام دهید، WMS به شما این امکان را می دهد که حجم سفارش یا نوع سفارشاتی که می خواهید پردازش کنید، انتخاب کنید.این اغلب به شما توانایی بیشتری برای مدیریت بهتر دسته بندی و کارگران ماهری برای دسته بندی های پیجیده تر آماده می کند.

سیستم مدیریت سفارش OMS

مدیریت موجودی

موجودی معمولا بزرگ ترین دارایی در شرکت ها است. برنامه های کاربردی انبارداری WMS مزایای بیشتری نسبت به سیستم های کنترل موجودی دیگر ارائه می کند.
مواردی مانند: عملیات دریافت، بازرسی، پرکردن، جلوگیری از دوباره پر کردن یا پردازش، پردازش سفارش، چیدمان، تایید بسته، حمل و نقل، پردازش مرجوعی ها و غیره.
OMS یا ERP ممکن است طیف کامل از فرکانس رادیویی (RF) و استفاده از موقعیت بارکد و محصول را نداشته باشند، توانایی حرکت به سمت مدیریتی بودن فهرست موجودی از یک موقعیت به موقعیت دیگر.
وضعیت محصول در زمان واقعی تصویری دقیق تر از موجودی شما و اجزای آن را می دهد.
اکثر سیستم های مدیریت سفارش (OMS) و برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) از قابلیت های فیزیکی اولیه یا شمارش چرخه تنها پس از ساعت ها پشتیبانی می کنند. با این حال، روش های پیچیده شمارش چرخه به صورت اصولی و کلی از طریق WMS پشتیبانی می شوند. تفاوت دیگر در این سیستم ها استفاده از رویدادهای مختلف برای ایجاد شمارش چرخه است. این قابلیت باعث دقت بیشتر در موجودی خواهد شد که نتیجه آن کم شدن جنس های مرجوعی و پیدا نکردن محصول است.

تولید یا مونتاژ

کسب و کار شما ممکن است به برنامه ریزی، پیگیری و جمع آوری کیت ها نیاز داشته باشد.
سیستم های ERP ممکن است یک زیر ساخت تولیدی و چند سطحی داشته باشند. OMS اغلب تنها یک سطح ردیابی کیت دارد. اکثر برنامه های کاربردی WMS دارای قابلیت ردیابی وظایف تولید و مدیریت موجودی و همچنین محصولات مونتاژ نهایی هستند. توانایی ردیابی اجزای موجودی، برنامه ریزی و پیگیری محصولات مورد استفاده و ردیابی وضعیت سفارش کار عملکردی کلیدی در بیشتر نرم افزار های WMS امروزی است.

پیگیری کار

یکی دیگر از نکات برجسته سیستم های WMS نسبت به ERPو OMS در زمینه استفاده از نیروی کار و ردیابی فعالیت آن ها است. وقتی همه ی هزینه ها را در نظر بگیرید، نیروی کار اغلب بیش از 50% از کل هزینه های سفارش است.
به چه کارهایی نیاز داری تا به بهبود بهره وری توسط فرد یا مجموعه کمک کند؟
توانایی ذخیره، سنجش و بازخورد عملکرد کارکنان تا حدود 10% تا 15% به افزایش بهره وری منجر می شود.
اگر به پرداخت تشویقی فکر می کنید باید ضبط دقیق و گزارش دهی را انجام دهید. یکی دیگر از جنبه های مدیریت کار، توانایی قراردادن بخشی برای هماهنگی یا ترکیب عملیات چندگانه در یک ناحیه یا منطقه خاص است.
این قابلیت معمولا خارج از WMS یافت نمی شود.

درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید