سال هاست که شماره های SKU بصورت دستنویس است یا در نسخه های چاپی برنامه های صفحه گسترده از بهترین ها برای شما بوده اند. مدیریت مشتریان ناامید شده به علت اشتباهات موجودی و حمل و نقل به امری عادی تبدیل شده است. شما تنها نیستید، زیرا مدیریت موجودی بیشتر استثناست تا قانون ثابت. تقریبا نیمی از کسب و کارهای کوچک هنوز از قلم و کاغذ برای مدیریت موردی استفاده می کنندو یا از همه موجودی آگاهی ندارند. شما سوالات درست را مطرح کرده و تصمیم گرفته اید در یک سیستم مدیریت موجودی خودکار سرمایه گذاری کنید. بنابراین شما باید ترکیبی مناسب از اجزای نرم افزاری و سخت افزاری را انتخاب کنید تا بتوانید کارایی و سود آوری کسب و کارتان را مدیریت کنید. در اینجا می خواهیم در مورد نحوه ادغام سخت افزار و نرم افزار مدیریت موجودی در عملیات انبارداری بدانیم.
بدون داشتن اطلاعات دقیق از موجودی، چگونگی موجودی در انبار و جایی که اقلام در آن قرار دارد و چقدر برای سفارشات آینده مورد نیاز است هیچ شرکتی نمی تواند به طور موثر رشد کند. نرم افزار مدیریت موجودی، پایه سیستم مدیریت موجودی شما خواهد بود زیرا مسیر، فروش و خرید مواد و سایر فرآیند های تولید را مدیریت و سازماندهی می کند. بطور کلی کمک می کند تا کارکنان در زمان ساعت کاری خود وقت کمتری برای جستجوی محصولات یا ردیابی موجودی دستی صرف کنند و زمان بیشتری برای تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی برای رشد استفاده کنند.
3 ملاحظه مهم در مورد خرید نرم افزار مدیریت موجودی وجود دارد:
کشف آنچه که شرکت شما بطور خاص فاقد آن است و چگونه یک سیستم مدیریت موجودی می تواند به حل این مشکلات کمک کند. در مورد چگونگی ادغام نرم افزار فکر کنید. بعنوان مثال، آیا شما از سخت افزارهایی مثل اسکنر بارکد استفاده می کنید یا نیاز به کار با برنامه های موجود را دارید؟
بعنوان یک کسب و کار کوچک احتمالا بودجه محدودتری دارید و مهم است که بیشترین درآمد را بدست آورید. با دانستن ویژگی هایی که برای شما اهمیت دارد کمک می کند تا به هزینه دست یابید. شما ممکن است یک برنامه ارزان قیمت پیدا کنید که دارای ویژگی های کلیدی نیست، و شما ممکن است متوجه شوید که باید آن را جایگزین کنید. زمانی که شرکت شما توانایی های نرم افزاری را از بین برد. ریسک بزرگ ممکن است سرمایه گذاری پیشین شما را به یک راه حل مقرون به صرفه تبدیل کند.
شما به علت روش های نا کارآمد فعلی سود روزانه خود را از دست داده اید. آخرین چیزی که شما نیاز دارید زمان و پول بیشتری برای آموزش نرم افزار های طولانی است. نرم افزاری انتخاب کنید که کاربر پسند است و چندین کارمند نسبتا می توانند به راحتی یاد بگیرند. اطمینان حاصل کنید آموزش آنلاین و در محل دارد و در دسترس است.
بدون سخت افزار مناسب، اطلاعاتی را که لازم است به شما کمک کند تا کارایی و تجزیه و تحلیل ارزشمند ارایه دهد نخواهید داشت. بنابراین مهم است که بدانیم چه ابزارهایی در دسترس هستند و همچنین چه ویژگی هایی دارند که مناسب شما است.
تنوع زیادی از اسکنر ها وجود دارد که شما باید بدانید چه ویژگی هایی برای کسب و کار شما مهم است. اگر شما در صنایع خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی و مهمان نوازی کار می کنید، اسکنر های دو بعدی ممکن است بهترین باشند. در یک دفتر کوچک امتحان کنید. شاید یک نوع اسکنر بارکد دستی نیاز شما را برطرف کند. همچنین اسکنر هایی برای مراقبت های بهداشتی وجود دارد که برای محیط های حساس تر استفاده می شود. در حال حاضر شرکت های موبایل در حال رشد هستند و شاید در مسیری که شرکت شما انتخاب می کند یک تلفن همراه هوشمند برای تبدیل به اسکنر ها کافی باشد.
هنگام انتخاب چاپگر برای کسب و کار کوچک شما پرینتر حرارتی معمولا محصول انتخابی است و مهم است که بدانید چگونه و چقدر به آن نیاز دارید. حجم چاپ مورد انتظار چیست؟ چاپگر های حرارتی از چاپ سبک و سنگین تا 20 هزار و بیشتر برچسب تولید می کنند. چه محیطی از چاپگر استفاده خواهد کرد؟ برچسب های حرارتی می تواند در سخت ترین انبار نگهداری شوند اما باید محل چاپگر را در نظر بگیرید آیا روی یک میز در دفتر معمولی است یا در انبار سرد و پر گرد و خاک قرار می دهید؟ چطوری در مورد برچسب ها؟ برچسب ها چه اندازه ای باشند؟ کیفیت چاپ چه اهمیتی دارد؟ آیا برچسب ها بصورت دسته ای یا هنگام تقاضا چاپ می شوند؟ کامپیوتر های موبایل: آیا شما نیاز به جمع آوری اطلاعات در خارج از محوطه انبار دارید؟ ممکن است یک سیستم همراه با نیاز های شما منطبق باشد. این دستگاه های قابل حمل مقاوم در برابر رطوبت، اتصال بی سیم و همچنین 38 قابلیت کلید و صفحه لمسی می باشند.
دانستن نیاز های اصلی و تخصصی کسب و کار کوچک شما برای انتخاب ابزار سیستم مدیریت موجودی مناسب ضروری است. حرکت از روش های دستی به یک سیستم بارکد خودکار می تواند پول شما را ذخیره کند. بانک ملی Amarillo نمونه اصلی ست. آن ها بصورت دستی بر اکسل مدیریت می کردند. اولین صفحه اکسل رد یابی شد و شامل 50 تا 60 برگ برای هر فروشنده و با 160 ردیف برای هر آیتم بود. همانطور که آیتم ها وارد شده بود یک کارمند آنهای وارد صفحات کرد و یک و نیم تا دو ساعت در هفته برای مدیریت موجودی با اشتباهات زیاد وارد شد. زمانی که آن ها بهترین اسکنر بارکد و نرم افزار مدیریت موجودی را انتخاب کردند تا به کسب و کار خود رونق دهند اکنون می دانند چه چیزی در دست دارند. Cody Cadenhead معاون خرید و فروش سهام بانک ملی امریو گفت: " در عرض یک یا دو ساعت می توانم کاری انجام دهم که حدود دو روز در ماه است" هزینه و دریافت اطلاعات بطور چشمگیری بهبود یافت. این بانک تقریبا 12 هزار دلار در سال صرفه جویی کرده و عملا نوشتن در آن حذف شده است.
سوالات درست قبل از سرمایه گذاری در یک سیستم مدیریت موجودی برای کسب و کار شما ضروری است تا در مسیر و برای رشد سود آور در آینده برنامه ریزی کنید.