معمولا هنگامی که می خواهیم کارکرد، نحوه ی رفتار، مزه و... را در مورد کالایی تست کنیم از دمو ی آن استفاده می کنیم.
مثلا ما می خواهیم یک لباسی بخریم و وقتی به لباس فروشی می رویم و لباس خود را انتخاب می کنیم آن را پرو می کنیم تا در تن خودمان آن را مشاهده کنیم و یا وقتی کالای خوراکی می خواهیم بخریم، فروشنده قسمت و تکه ای از آن را برای تست به ما می دهد و خیلی مثال های دیگر
همه این ها تست کردن قبل از خرید است و حتما هم باید انجام شود.
در صنعت IT و تولید نرم افزار به این تست قبل از خرید دمو می گویند. فروشندگان یک نسخه Demo تهیه می کنند و خریداران این دمو را تست می کنند و نیازها و درخواست های خودشان را با آن محصول تطبیق می دهند. و اگر مرتفع کنند نیازهایشان باشد آن محصول را می خرند.
تولید کنندگان نرم افزار معمولا برای نشان دادن نسخه ی دمو راهکارهایی را ارائه می دهند که یکی از آن ها فرم درخواست دمو است.
یکی از اولین راهکارها برای ارائه دمو به خریداران فرم درخواست دمو می باشد به این صورت که یکسری اطلاعات اولیه از جمله، جنسیت، نام و نام خانوادگی، سمت سازمانی، نام شرکت، نشانی شرکت، تعداد پرسنل و کاربر، استان محل فعالیت، صنعت کسب و کار، تلفن محل کار، تلفن همراه، پست الکترونیک، نحوه ی آشنایی، نام مدیر عامل و... را می پرسند. معمولا این فرم ها بسیار طولانی و از حوصله کاربران و خریداران خارج است. تصور کنید چقدر زمان صرف پر کردن این فرم ها می شود در صورتی که می توان با راهکارهای مناسب از این اتلاف وقت جلوگیری کرد.
پس از اینکه خریداران فرم های درخواست دمو را تکمیل می کنند معمولا به جلسه حضوری نمایش دمو دعوت می شوند و یا مشخصات ورود به دمو برایشان ایمیل می شود.
این بستگی به سیاست کاری شرکت فروشنده بستگی دارد. معمولا شرکت ها برای آنکه تصمیم و مصمم بودن خریداران را متوجه شوند، آن ها را به جلسه حضوری دعوت می کنند و یا اینکه محصولشان قابلیت نمایش آنلاین و خارج شدن از شرکت را ندارد برای همین از خریدار می خواهند که به شرکت بیاید تا به او قابلیت های نرم افزار را نشان دهند. و یا حتی در مواردی برای لو نرفتن محصول خود این کار را انجام می دهند تا مطمئن شوند دسترسی رقیبشان به دمو سخت شود. همه این ها دلایلی است که شرکت ها فرم های درخواست دموی طولانی و جلسه حضوری را ترجیح می دهند. و سئوالی که اینجاست این است که آیا خریداران هم اینطور ترجیح می دهند؟
در شرکت دات نرم افزار طبق اصولی که همواره به سادگی و راحتی اشاره دارد، برای محصول انبار آنلاین، فرم درخواست دموی کوتاهی انتخاب و برنامه ریزی شده است. بطوری که در کمتر از 30 ثانیه خریدار می تواند مشخصات ورود به دمو را روی تلفن همراه یا ایمیل خود دریافت کند.
همچنین خریدار 30 روز فرصت تست رایگان نرم افزار بصورت آنلاین را دارد. این کار برای راحتی مشتریان در نظر گرفته شده چون ما به عینه مشاهده کردیم که صحبت های فروشنده، کاتالوگ و... کمک کمی به شفافیت ذهن مشتری می کند.
مشتری 30 روز فرصت دارد با تمامی قابلیت ها و قسمت های نرم افزار کار کند و بصورت واقعی با آن آشنا شود. حتی می تواند مقایسه کند و با همکاران خود مشورت کند.
در نهایت مشتری با یک انتخاب خوب انبار آنلاین را می خرد و صرفا بنا به احساسات آن را تهیه نمی کند. ما مشتریان زیادی داشته ایم که دمو را دریافت کرده اند و بعد از کار کردن با آن، این نرم افزار را خریداری کرده اند.
شما هم اگر تجربه ای از فرم ها و درخواست های دمو نرم افزارها دارید با ما به اشتراک بگذارید. منتظر شما هستیم.