این روزها همه خواهان راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستند و موفقیت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، بامیلو و غیره و همچنین مزایایی که این مدل فروشگاه ها دارند، باعث این کار شده است ولی راه اندازی فروشگاه اینترنتی چالش و ریسک های مخصوص خود را دارد و کار ساده ای نیست.
قطعا اگر شما بعنوان شخصی که در فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستید با مطالعه مقاله های مختلف و تحقیقات می توانیم به نتایج مناسب تری دست یابید.
در این روش، شما محصولات تولیدی یا وارداتی خودتان یا محصولات خریداری شده از سایر تولیدکنندگان و واردکنندگان را انبار کرده و به سیستم فروش خود وارد کنید. در این روش باید برنامه ریزی دقیقی از سیستم خرید و انتخاب کالا، سیستم نرم افزاری، نیروی انسانی، لجستیک و محل انبار نیاز دارید.
مزایا:
معایب:
در این روش شما هیچ کالایی را از پیش خریداری و انبار نمی کنید بلکه با تولید کننده توزیع کننده و فروشگاه ها قرار داد بسته و اطلاعات محصولات را درون سایت خود قرار می دهید. در صورتی که ثبت سفارش اتفاق بیفتد شما کالا را از تامین کننده دریافت و برای خریدار ارسال می کنید.
مزایا:
معایب:
در این روش مشکلات دو روش قبلی را نداریم و تنها از طریق واسطه گری مقدمات فروش را انجام می دهید در این روش ها فقط تبلیغات یک فروشگاه را انجام می دهید و به ازای هر کاربر و خریداری که به سایت فروشگاهی مورد نظر می فرستید پورسانت دریافت می کنید.
مزایا:
معایب:
یک روش خرده فروشی است که در آن کالا مستقیماً از انبار تامین کننده و نه انبار خرده فروشی برای خریدار ارسال می شود.
در این روش نیاز به سرمایه نیست و ریسک را حداقل می رساند چون تا زمانی به فروش رساندن رفتن محصولات نیاز به خرید آن ندارید. چون محصولات را به قیمت عمده فروشی می خرید و قیمت های خرده فروشی خودتان را اعمال می کنید در این روش به ترتیب زیر عمل می شود.
بعنوان یک نمونه دراپ شیپینگ دیجی کالا را می توان نام برد.
در صورتی که شما صاحب فروشگاه اینترنتی هستید و یا قصد راه اندازی آن را دارید، به یک نرم افزار انبارداری آنلاین نیاز دارید تا موجودی های شما بصورت آنلاین محاسبه شود. بدین منظور به شما پیشنهاد می کنم دموی نرم افزار انبارداری ما را دریافت و مشاهده نمایید.