با وجود منابع مورد نیاز کسب وکارهای نوپا (از جمله ابزار و مصالح، بیمه تجارت و نیروی انسانی) که بودجه را مصرف می کنند، ممکن است در درازمدت کارآمدی سرمایه گزاریتان را زیر سوال ببرید. اما سریعاً ناامید نشوید: با بکارگیری نکات زیر، درمورد هزینه های کمتر و صرفه جویی در سرمایه، در راه رسیدن به موفقیت تجارتتان خواهید بود.
درهنگام تامین منابع یک کسب و کار کوچک، این قاعده، بسیار کلیدی است: سعی کنید از خریدن اجناس با قیمت کامل خودداری کنید. ایمیل یا تلفنتان را تنظیم کنید تا هرزمان که کارپردازانتان محصولات مدنظر مانند تجهیزات اداری یا اجناس تولیدی را برای فروش ویژه یا تخفیف قرار دادند، بتوانید آنها را با قیمت کم تر بصورت عمده خریداری کنید.
حتی کوچک ترین کسب و کارهای نوپا، هزینه امکانات، در حد معقول را، خواهند داشت (مخصوصاً اگر کسب و کارتان شامل تولید شود). بنابراین، هنگامی که موضوع برق، اینترنت و سرویس های بیمه پیش می آید، تحقیق کردن کار عاقلانه ای است.
حداقل چند پیشنهاد مختلف از هر سرویس دهنده برای مقاصد مقایسه ای جمع آوری کنید، و ببینید برای کدام نوع از معاملات می توانید از طریق تلفن مذاکره کنید.
یک نرم افزار حسابداری شرکتی متناسب با ابعاد شرکت و فعالیتتان می تواند شما را در مدیریت حساب ها یاری دهد.
در اینجا نکته دیگری وجود دارد که برای حفظ محیط زیست و بودجه تجاریتان کارآمد است: در مصرف انرژی صرفه جویی کنید! در اولین قدم با برچسب سازتان دستورالعمل های ساده ای چاپ کنید تا به کارمندان یادآوری شود بعد از اتمام کار لامپ ها و کامپیوتر را خاموش کنند.
گرچه ممکن است غیر منطقی به نظر برسد؛ اما بدون شک، یک کسب و کار کوچک می تواند در یک رکود اقتصادی، سودآوری کند. به ویژه اگر این رکود منحصر به بخش خاصی از اموال اجاره ای باشد.
از زمان های سخت بهره ببرید تا ببینید آیا می توانید مجدداً مذاکره کنید یا قیمت اجارتان را کاهش دهید و اگر در جزئیات مطمئن نیستید، از یک وکیل کمک بگیرید.
تجدیدنظر در حقوق، راهی برای جلوگیری از بیکار شدن کامل کارمندان، در زمان های سخت است. به عنوان یک قاعده، از بالا به پایین عمل کنید، با کمیته اجرایی شروع کنید (از جمله خودتان) و اگر در مورد جزئیات شک دارید، از یک شخص حرفه ای قابل اطمینان، که بودجتان را مدنظر می گیرد و سود را پیش بینی می کند، مشاوره مالی بگیرید.
طرح های کارآموزی فرصتی ایده آل برای صاحبان کسب و کارهای نوپا، برای گرفتن نیروی اضافی بدون هزینه برای تجارت هستند و موقعیت های خالی، مثل یک کیک تازه، توسط دانشجویان و فارغ تحصیلان با اشتیاق گرفته می شوند. با کارآموزانتان به خوبی رفتار کنید و به این ترتیب می توانید جریانی مداوم از کارگران جوان مشتاق را برای آینده حفظ کنید.
فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب همگی زمینه هایی رایگان هستند که – اگر هوشمندانه استفاده شوند؛ می توانند به میلیون ها نفر برسند. بهترین خبر برای شما این است که این برنامه ها کاملاً رایگان هستند، بنابراین می توانید از کارآموزان آشنا به کارهای دیجیتالی در این کار استفاده کنید.
اگر توزیع، عنصری ضروری برای کالا یا خدماتتان است؛ با خرید کامیون، در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و اگر می دانید وسیله نقلیه را به صورت ۲۴ ساعته احتیاج ندارید، حتی ممکن است بخواهید منابع را با یک کسب و کار نزدیک شریک شود.
منظور از هزینه های اختیاری، هر نوع خریدی است که برای کسب و کار شما ضروری نیست. حتی زمانی که محصول یا خدمات شما مورد تقاضای بالای مشتریان قرار می گیرد.
از هزینه های بی دلیل برای استخدام کارمند اضافی یا ماشین آلات تجملی جدید (ولی غیرضروری) خودداری کنید.