پیدا کردن و مطلع کردن مشتریان از بدهی های معوقه آن ها از طریق نامه، تلفن، یا دیدار حضوری برای دریافت بدهی. وظایف محوله شامل موارد ذیل می باشد: دریافت بدهی و واریز مبالغ به حساب های مشتریان؛ تهیه اظهارنامه برای بخش اعتبارات شرکت در صورتی که مشتری از پرداخت بدهی یا جواب دادن خودداری کند؛ اقدام برای استرداد کالاها یا قطع خدمات؛ ثبت و کنترل مقادیر تحصیل شده و وضعیت حساب ها.
تحصیلدار کسی است که بتواند از عهده انجام امور مربوط به تحویل گرفتن و جوه اوراق بهادار و بردن آن ها به بانکها و گذاشتن آن ها به حساب شرکت و نظایر آن ها برآید.
مشاهده، دریافت یا هر روش دیگر کسب اطلاعات از تمام منابع اطلاعاتی مناسب
استفاده از کامپیوترها و سیستمهای کامپیوتری (شامل سخت افزارها و نرم افزارها) برای اجرای برنامه ها، نوشتن نرم افزارها، ورود داده ها، نصب کاربری ها یا فراوری اطلاعات
تأمین اطلاعات برای زیردستان، همکاران و سرپرستان از طریق تلفن، گزارش ها و فرم های نوشتاری، پست الکترونیکی یا ارتباط فردی
ورود اطلاعات، نسخه برداری، ثبت، ذخیره سازی یا نگه داری اطلاعات در اشکال نوشتاری، الکترونیکی یا مغناطیسی
مراوده با افراد خارج از سازمان، معرفی سازمان به مشتریان، عموم مردم و دولت و دیگر منابع بیرونی. انتقال اطلاعات ممکن است به صورت حضوری، نوشتاری، تلفنی و یا الکترونیکی باشد.
به اجرا گذاشتن شکایات و دادخواهی ها، فرونشاندن مناقشه ها، حل و فصل شکایت ها
در مورد فردی که تحصیلداری را بر می گزیند مهمترین عنصر در کارش پس از امانتداری و دقت در خصوص اموال و اجناس که به آن سپرده می شود چابکی و تیزهوشی وی است. یک تحصیلدار باید رفت و آمد به بانک را خوب بشناسد. شناسایی به موقع محل هایی که باید به آنجا رفت و آمد کند بسیار حائز اهمیت است. در واقع عنصر وقت شناسی، مسیر یابی صحیح، دقت در حمل چک، سفته فاکتورهای نقدی و وجوه نقدی و غیره بسیار تعیین کننده است.
رعایت ادب و نزاکت زمانی که برای تحویل و یا دریافت پول، حواله، چک یا جنس مراجعه می کنید در بجا گذاشتن اثر خوب از شما تأثیرگذار است.
لباس مرتب و سر و وضع آراسته مسائلی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. تسهیل دار یعنی چه؟ معنی نداره! تحصیلدار.
دانش اصول و فرایندهای خدمت رسانی به مشتریان و پرسنل؛ شامل ارزیابی و سنجش نیاز مشتری، شناخت و بکارگیری استانداردهای کیفیت – در خدمات و ارزیابی رضایت مشتری.
شامل دانش رویه ها و سیستم های اداری و مدیریتی مانند کار با نرم افزارهای واژه پردازی، کار با پرونده ها و سوابق، تندنویسی و نسخه برداری، طراحی فرم ها و آشنایی با ادبیات اداری.
شناخت ساختار و محتوای زبان فارسی، از جمله معانی و املای واژگان و قواعد ترکیب و دستور زبان
شامل علم محاسبات، جبر، هندسه، حساب دیفرانسیل و انتگرال، آمار و کاربردهای آن ها است.
شامل دانش تخته مدارها، پردازشگرها، تراشه ها، وسایل الکترونیکی، سخت افزار و نرم افزار، مشتمل بر برنامه های کاربردی و برنامه نویسی.
توجه کامل به آنچه که مردم می گویند، وقت گذاشتن برای درک نکات مطرح شده، پرسیدن سوالات مناسب، قطع نکردن سخن دیگران در زمان نامناسب.
سخن گفتن با دیگران برای انتقال کارآمد اطلاعات
آگاه بودن از واکنش های دیگران و فهمیدن اینکه چرا چنین عکس العمل هایی را نشان می دهند.
متقاعدساختن دیگران جهت تغییر دیدگاه ها و رفتارهایشان
درک جملات و پاراگراف های نوشته شده در گزارش های مرتبط با کار
استفاده از منطق و استدلال برای شناخت نقاط ضعف و قوت راهکارهای جایگزین یا رویکردهای مطرح شده در مواجهه با مسائل
توانایی شنیدن و فهم اطلاعات و نظرات گوینده از خلال واژه ها و جملات
توانایی انتقال اطلاعات و نظرات در گفتگوها به گونه ای که دیگران بتوانند آن ها را درک کنند
توانایی واضح صحبت کردن به گونه ای که دیگران بتوانند آن را بفهمند
توانایی تشخیص و درک گفتار دیگران
توانایی خواندن و درک اطلاعات و نظرات مکتوب
توانایی انتقال اطلاعات و ایده ها در نوشته ها به گونه ای که دیگران بتوانند آن را بفهمند
برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از نرم افزار انبارداری ساده انبارآنلاین می توانید با شماره 02182801803 در تماس باشید. تجربه انبارداری حرفه ای و در عین حال ساده با نسخه های های انبار دارو، انبار سیم و کابل، انبار فروشگاه و نسخه جامع عمومی در سایت انبار قابل ارایه بوده و دمو رایگان دارد.
امیر
1401/09/18-19:05:13