امروزه برای خرید لازم نیست که به مراکز خرید مراجعه کنید. شما می توانید به سادگی از طریق موبایل یا کامپیوتر خود به فروشگاه های آنلاین مراجعه کنید و خرید آنلاین انجام دهید.
آیا خرید آنلاین با تمام سادگی آن، واقعاً تمام نیازهای مشتریان را پاسخ می دهد؟ برای پاسخ به این سؤال، مؤسسه Retail Drive در قالب مطالعه ای رفتار 1425 مصرف کننده را مورد بررسی قرار داد. در این مطالعه تعدادی سؤال در مورد رفتار خرید مشتریان از آن ها پرسیده شد. نتایج نشان داد که اکثر مصرف کنندگان، خرید از مراکز خرید را به خرید آنلاین ترجیح می دهند. چهار دلیل اصلی این امر عبارتند از:
شاید اصلاً عجیب نباشد که مهم ترین دلیل مصرف کنندگان برای ترجیح فروشگاه های فیزیکی این است که می توانند محصولات را ببینند، لمس و امتحان کنند. 62 درصد شرکت کنندگان در این مطالعه امکان امتحان محصول قبل از خرید را مهم ترین بخش از تجربه خرید می دانند.
49 درصد شرکت کنندگان در این مطالعه می گویند امکان تحویل سریع محصول یک عامل مهم در ترجیح فروشگاه های فیزیکی به فروشگاه های اینترنتی است.
اصلاً عجیب نیست که بزرگان خرده فروشی آنلاین مثل آمازون در تلاش هستند تا فاصله زمانی بین خرید تا تحویل محصول را به حداقل ممکن کاهش دهند. اما با همه این اوصاف لذت تحویل آنی محصول در خرید از مراکز خرید عاملی است که رسیدن به آن برای فروشگاه های آنلاین حداقل در حال حاضر غیر ممکن است.
حقیقت این است که همه خرده فروشان تلاش می کنند، تعداد کالاهای برگشتی را کاهش دهند. اما هنوز هم مشتریانی هستند که به دلایل مختلف کالاهای خریداری شده را پس می دهند. مشتریان ترجیح می دهند فرآیند عودت کالا ساده و بدن دردسر باشد.
20 درصد شرکت کنندگان در این مطالعه می گویند خرید از فروشگاه های فیزیکی و مراکز خرید را به این دلیل به خرید آنلاین ترجیح می دهند که فرآیند عودت کالا در این فروشگاه ها ساده تر است.
پاسخ سریع به ایمیل ها و چت آنلاین با مشتریان در فروشگاه های اینترنتی نمی توانند جای مکالمه رودررو با فروشنده، لذت تجربه فضای داخلی فروشگاه و خرید همراه با یک دوست را بگیرند.
18% شرکت کنندگان در این مطالعه می گویند خرید از مراکز خرید و فروشگاه های فیزیکی را به دلیل جنبه های اجتماعی آن به خرید آنلاین ترجیح می دهند. فروشنده ها می توانند به شما در یافتن کالای مناسب کمک کنند و همچنین می توانید از نظر دوستان خود برای انتخاب محصول کمک بگیرید.
قابل لمس بودن خرید و سرعت بالای تحویل کالا در خرید حضوری باعث شده است که خریداران علی رغم تمام امتیازهایی که خرید آنلاین دارد، خرید از فروشگاه های فیزیکی و مراکز خرید را ترجیح بدهند.
منبع: پخش عقاب