معمولاً شرکت های دولتی یا سازمان های بزرگ پتروشیمی و نفتی پخش مشخصی برای انبارداری ابزارآلات خود دارند. سیستم های انبارداری ابزارآلات توسط مکانیزم نرم افزاری شکل گرفته است با هم بخشی از امکانات و داده های مورد نیاز در انبارداری این کسب و کار را که در نرم افزار سفارشی انبارانلاین قابل اجرا است را مرور خواهیم کرد.
در نرم افزار انبارداری انواع فرم خروج و ورود مانند تحویل ابزار، فرم امانی، خرید، برگشت از خرید، ضایعات و... مواردی مختص به انبارداری درون شرکت ها وجود دارد. بخشی از آن را در ادامه یادآور می شویم. در انبارهای شرکت های بزرگ نیاز است انبار های متفاوتی تعریف کنید. این کار در سیستم انبارآنلاین رایگان و بی نهایت انجام می شود.
باید کلیه پرسنل و کاربران شرکت سازمانی و کد پیمانکار جهت تحویل گرفتن ابزار و یا کالایی از انبار قابل رصد باشد.
به عبارتی اطلاعاتی درباره نام و نام خانوادگی، شماره پرسنلی، نام اداره، نام واحد، نام ابزار، کد ابزار و... در هنگام تحویل ابزار و یا کالا از انبار بسیار مهم خواهد بود و لازم است از طریق هر یک از این اطلاعات و در آینده قابلیت جستجو در نرم افزار وجود داشته باشد. همچنین در زمان اضافه کردن افراد هر بخش که به آن تحویل گیرنده می گوییم می توان سربرگ اضافه نمود و وضعیت کارتابل هر پرسنل ابزار گیرنده را در آینده بررسی کنیم.
علاوه بر دسته بندی و اطلاعات مخصوص هر کالا تعریف شرایط نگهداری و شرایط خاص ابزار مخصوص، ارزش ریالی، مشخصات خرید و تاریخ کالیبراسیون نیز مهم می باشد. چرا که همه پرسنل اطلاعات کافی درباره کالا و نحوه نگهداری آن ندارند. کالیبراسیون بعد تست کالا در تاریخ مشخصی برای کالاها صورت می گیرد که بهتر است سیستم زمان بندی مشخصی برای تست کالا و سرویس دوره آن به نرم افزار ارائه دهد.
همچنین ابزار و کالا های معیوب از رده خارج شده یا مفقودی با قابلیت کسر از موجودی هر همواره ابزار به صورت فرمی در سامانه ثبت می شود.
شما می توانید جهت ارائه آلارم در خصوص مینیموم و ماکسیموم موجودی ابزار، در هنگام تعریف کالا اقدام لازم را انجام دهید. لازم است در هنگام ورود کالا عددی برای حداقل و حداکثر آن وارد کنید. تا زمانی که موجودی کالا به آن عدد برسد، به شما اطلاع دهد.
کنترل موجودی لحظه ای هر ابزار یا کالای مصرفی در کارتکس (کاردکس) آن قابل مشاهده است. در میز کار باکس جستجو سریع و در جدول موجودی تعدادی همه انبارها این امر میسر می باشد.
برای تحویل کالا لازم است تاریخ بازگشت هر کالا در فرم ثبت شود و زمانی که از تاریخ تحویل کالا رد شدیم سیستم هشداری درباره آن فرم یا کالا به انباردار نشان دهد. چرا که تعداد کالاهای خارج شده زیاد بوده و کنترل ورود و خروج آن ها سخت خواهد بود. تاریخ بازگشت کالا کمک می کند پیگیری کالا ها بدون تاخیر و خطا انجام گیرد.
تعیین تاریخ بازگشت کالا از انبار علاوه بر کمک به تامین کالا ها، گزارشی ارایه می دهد تا هر بخش و اداره نامنظم مشخص شود یا اگر هزینه ای برای تاخیر آن در نظر گرفته شده، قابل اندازه گیری باشد.
بعضی از کالا یا ابزارها بعد از مدتی استفاده از رده خارج شده و یا برای تعمیر به بخش دیگری منتقل می شوند نیاز است در نرم افزار بتوانیم ابزاری را از رده خارج کرده و بعد از ورود مجدد آن ابزار به چرخه کالایی اضافه کنیم.
امکان پرینت اطلاعات کالا و فرم مشخص برای ارائه به تحویل گیرنده و اسناد انبار بسیار مهم می باشد. در انبار آنلاین می توان از تمامی فرم ها خروجی اکسل و پرینت تهیه کرد. در سیستم هایی که نیازمند پرینت آن هستند این امکان مناسب می باشد. البته برای صرفه جویی در کاغذ می توان فایل آن را ایمیل کنید.
همچنین می توان برای امضای تحویل کالا از سخت افزار های اثر انگشتی استفاده کنیم تا تحویل گیرنده برای تایید دریافت ابزار از انبار به صورت اتوماتیک امضا یا اثر انگشت خود را ثبت کند و پرینت اطلاعات لازم را نیز، همراه ابزار دریافت نماید.
دستگاه های اثر انگشتی و یا امضا های دیجیتال را از مراکز مربوطه تهیه کرده و به سیستم متصل می کنید باید در نظر داشته باشید دستگاه مورد نظر API، DNL داشته باشد.
در تعریف کاربر محدودیتی وجود نداشته و امکان دسترسی محدود توسط فرد مورد صلاحیت (مدیر سیستم) در ایجاد کاربر جدید امکان پذیر است و شما می توانید در هنگام اضافه کردن هر نقش وظایف و سطح دسترسی کاربر به انبار و فعالیت ها را مشخص کنید.
با استفاده از ماژول درخواست و تدارکات می توانید درخواست های هر بخش را آنلاین دریافت کنید. یعنی توسط پورتالی که مدیر انبار در اختیار پرسنل قرار می دهد، کالاهایی که می خواهید را به آن ها نشان داده و آن ها درخواست کالای خود را ثبت می کنند. در این حال انباردار پیام درخواست کالا را دیده و در صورت نیاز آن را تایید و یا رد می کند.
بعد از تایید توسط انباردار، درخواست پرسنل به فرم خروجی تبدیل شده و در صورت تایید، نهایی می شود. این کار سرعت ساخت فرم را برای انباردار بیشتر خواهد کرد. همچنین درخواست کننده نیز نیاز خود را آنلاین ثبت می کند.
آنلاین بکاپ روزانه از تغییرات سیستم انبار به صورت دو بار در طول روز انجام می شود همچنین می توانید از تمامی داده های خود به صورت اکسل فایلی را از نرم افزار، در هر زمانی دریافت کنید.
امکان گزارش گیری از داده های سیستم نرم افزاری انبار آنلاین یکی از مهم ترین بخش های نرم افزار است. شما در انبارداری ابزار آلات پتروشیمی و یا انبارهای شرکت های اداری و تولیدی نیازمند گزارش گیری برای بهبود روند انبارداری نیاز دارید. در این میان شما امکان گزارشگیری ابزارهای تحویل داده شده به هر شخص، واحد، اداره و پیمانکار را خواهید داشت. یعنی به کمک فیلتر ها و دسته بندی فرم ها می توانید گزارش مناسب این بخش را داشته باشید و از آن خروجی اکسل و یا پرینت بگیرید.
در نرم افزار انبار آنلاین می توانید هر بخشی را که نیاز دارید سفارشی کرده و گزارش های مورد نیاز خود را دریافت کنید. این سیستم انبارداری آنلاین بوده و نیازی به سخت افزار خاص ندارد. تنها با یک مرورگر به سیستم انبار خود متصل می شوید. برای دریافت دمو نرم افزار انبارداری از اینجا اقدام کنید.