در دنیای امروزی و با پیشرفت تکنولوژی، بیشتر کسب و کارها به سوی مجازی شدن پیش می رود. در حال حاضر بسیاری از شرکت ها و فروشگاه های معتبر خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می کنند. این مراکز خدماتی، از سایت برای افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر استفاده می کنند. از طریق سایت مشتریان می توانند به راحتی با محصولات و کالاهای ارائه شده در فروشگاه آشنا شده و از قیمت و کیفیت آن آگاهی کامل پیدا کنند. اما راه اندازی سایت به تنهایی پاسخ گوی نیازهای مشتریان نیست. پس بنابراین برای بهبود روابط مابین کارفرما و کاربر باید از ابزارهای دیگر هم استفاده کرد.
برخی از صاحبان فروشگاه های آنلاین بر این باور هستند که از پنل پیامکی فقط برای تکمیل ثبت نام کاربر در سایت استفاده می شود. در حالی که این طور نیست و از طریق سامانه پیامکی می توان استفاده های بسیار نمود. برای مثال: شما می توانید به کمک پنل پیامکی مشتری را در جریان ثبت سفارش کالا، نحوه ارسال و زمان ارسال آن آگاه سازید.
همانطور که گفتیم، می توان از پیامک در زمان های مختلف استفاده کرد. برای مثال: می توانید پس از ثبت سفارش کالا توسط مشتری، اس ام اسی حاوی ثبت سفارش برای او ارسال نمایید. این روش به اطمینان خاطر مشتری کمک می کند و اعتماد او را نسبت به فروشگاه شما بیشتر خواهد کرد. همچنین به کمک پیامک، می توانید مشتری را در جریان زمان ارسال محصول و حتی پیگیری ارسال محصول قرار دهید.
البته شما می توانید از پنل پیامکی، برای تبلیغات فروشگاه خود و حتی نظرسنجی استفاده نمایید.
در فروشگاه های آنلاین چون خرید به صورت اینترنتی انجام می شود، مهمترین مسئله رساندن کالای خریداری شده به دست مشتری می باشد. ارسال محصولات از طریق پیک، پست، اسنپ ودر کالاهای بزرگتر از طریق باربری انجام می گیرد. هر محموله پستی که تحویل پست داده می شود، دارای بارکد می باشد. معمولا در سفارشات اینترنتی این کد 20 رقمی بوده و به آسانی قابل رهگیری می باشد.
به طور مثال: مشتری کالایی را به صورت اینترنتی خریداری کرده است و قرار است بعد از 3 روز کاری به دست او برسد. چنانچه وقفه ای در ارسال کالا پیش بیاید، مشتری می تواند با در دست داشتن کد رهگیری از وضعیت مکانی کالای خود و زمان رسیدن آن مطلع گردد. این خدمت، تنها با داشتن پنل پیامکی قابل ارائه می باشد.
همانطور که می دانید برای خرید در فروشگاه های اینترنتی، ابتدا نیاز دارید که در سایت ثبت نام کنید. چنانچه سایتی به پنل پیامکی مجهز نباشد، امکان ارسال رمز عبور برای ثبت نام در سایت وجود ندارد. از این رو تمامی فروشگاه های اینترنتی نیازمند به پنل پیامکی هستند.
گاهی اوقات کارفرما متوجه می شود که در ارسال پیامک اختلال ایجاد شده است. در این صورت ابتدا باید با سامانه ارسال پیامک تماس گرفته و برای رفع مشکل اقدام نماید. راهکار دیگر برای رفع این مشکل، ارسال تیکت به سامانه پیامکی مورد نظر می باشد. .اگر این راه ها را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید، می توانید یک شماره تماس برای پیگیری بیشتر مشتریان در سایت خود قرار دهید تا مشتریان در صورت نیاز، با شما تماس بگیرند.
خطوط خدماتی همان شماره هایی هستند که شما هنگام دریافت انواع مختلف پیامک در گوشی های همراه خود می بینید. از این خطوط اختصاصی برای ارسال پیامک های انبوه و تبلیغاتی و یا پیامک های حاوی اطلاع رسانی استفاده می شود. خطوط پیامکی با پیش شماره های 1000،2000،3000،50001 و غیره می باشند. البته پیش شماره 1000 که یکی از قدیمی ترین اپراتورهای پیامکی کشور است، بیشتر برای ارگان های دولتی و کسب و کارهای بزرگ استفاده می شود. استفاده از خطوط خدماتی مزایای بسیاری دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:
همان طور که گفته شد در کسب و کارهای اینترنتی، ایجاد سایت و دعوت از مشتریان برای استفاده از آن، راهکاری مناسب و منفعت زا بوده و اعتبار و ارزش زیادی به کسب و کار شما می بخشد. وقتی که مشتری برای ثبت نام مراجعه می کند، یک پیامک برای او ارسال می شود. در این پیامک از اون درخواست می شود که وارد لینک باشگاه مشتریان شود. از این طریق شما می توانید یک سری از اطلاعات از قبیل تاریخ تولد، شماره تلفن و ایمیل مشتری را داشته باشید. همچنین می توانید در ازای دریافت مبلغ اندک، مشتریان دائمی و قدیمی را تشویق به عضویت در باشگاه مشتریان کنید.
در باشگاه مشتریان با توجه به میزان وفاداری مشتری خدمات ویژه ای به مشتری ارائه می شود. این خدمات شامل جوایز، محصولات رایگان، استفاده از تخفیف و مزایای دیگر می شود.
همچنین راه اندازی باشگاه مشتریان مزایایی به همراه دارد. این مزایا عبارتند از:
پنل پیامکی و یا همان سامانه پیامکی یکی از کاربردی ترین ابزارها جهت تبلیغات، ارتباط با مشتری و اطلاع رسانی کسب و کارهای اینترنتی می باشد. در ادامه ما می خواهیم شما را با چند پنل پیامکی آشنا کنیم.
پنل پیامکی کاوه نگار ابزاری قدرتمند برای ارسال پیام به مشتری و تعامل دو طرفه می باشد. این سرویس پیامکی، شماره ی گیرنده پیام، متن پیامک و شماره فرستنده را از طریق قالب هایی دریافت کرده و با فرمت های مناسب خود برای مشتری ارسال می کند. از مزایای استفاده از پنل پیامکی کاوه نگار به موارد زیر می توان اشاره کرد.
پنل ملی پیامک یک سامانه معمولی نیست و دارای قابلیت های فوق العاده قوی و کاربردی می باشد. اگر می خواهید که مشتری را جذب کرده و رابطه پایداری با هم داشته باشید، ملی پیامک به شما کمک بسزایی خواهد کرد. صاحبان فروشگاه های اینترنتی با کمک پنل ملی پیامک می توانند به تمام اهداف کاری خود برسند. از مزایای استفاده از این پنل می توان به:
ساپک هم یکی از سامانه های پیامکی پر طرفدار می باشد. ساپک یک نرم افزار ارسال و دریافت پیام کوتاه می باشد که مبتنی بر فناوری مودم و شماره اختصاصی اینترنتی می باشد. با ساپک می توانید مشتری های خود را ثابت نگه داشته و با آن ها رابطه خوبی داشته باشید. خدماتی که ساپک به شما ارائه می دهد عبارتند از:
بنابراین به طور کلی می توانیم بگوییم صاحبان فروشگاه های آنلاین برای ایجاد و تداوم ارتباط با مشتری باید از راه کارهای مخصوص و ویژه ای استفاده کنند. یکی از این راه ها ارسال پیامک های تبلیغاتی، پیامک های تخفیف و پیامک های اطلاع رسانی می باشد. امیدواریم که توانسته باشیم در این مقاله شما را با پنل های پیامکی و انواع آن آشنا کرده باشیم.
انبارآنلاین، نرم افزار انبارداری آنلاینی است که به سایت متصل می شود. شما می توانید هم نرم افزار انبار و هم سایت فروشگاهی را از انبار آنلاین تهیه کنید. مهمترین موضوع یعنی کنترل موجودی لحظه و گزارش های همه فروش های شما توسط این نرم افزار انجام شده و در اختیار شما قرار می گیرد.
در انبار آنلاین می توانید کالاهای خود را با اکسل وارد کنید، انواع خرید و فروش را تعیین کنید. مثلا فروش حضوری، فروش آنلاین و ... می تواند نوع فرم شما باشد. در این حالت گزارش های فروش خود از هر مسیر را رصد و بررسی کنید.
انبارآنلاین تخفیف و هزینه ارسال را در فرم در نظر گرفته است و می توانید فاکتور های خود را در سایز های 7 میل و A4 دریافت و چاپ کنید. دریافت دمو رایگان و مشاهده امکانات انبارآنلاین در نسخه فروشگاهی را از دست ندهید.